„Chcemy pokazać, że Kraków żyje tą imprezą. Tym, którzy tutaj przyjadą, dekoracja ma pomóc poczuć atmosferę Światowych Dni Młodzieży. Chcemy też, by pielgrzymi bez problemu potrafili się w mieście odnaleźć” – powiedział rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Michał Pyclik.
Wjeżdżających do miasta witać będą duże podświetlane billboardy z hasłem: „Are you ready?”, co jest nawiązaniem do oficjalnego teledysku promującego ŚDM. W siedmiu punktach miasta – m.in. na rondzie Matecznego, obok Centrum Kongresowego ICE i rondzie Kocmyrzowskim umieszczone zostaną ogromne kostki, tzw. cuby prawdopodobnie z wizerunkiem Franciszka i młodych (podobne do tych, jakie zostały zastosowane podczas niedawnych mistrzostw Europy w piłce ręcznej, właśnie część z nich ma zostać wykorzystana ponownie).
Z myślą o pielgrzymach na ulicach ustawione zostanie drogowskazy informujące, jak dotrzeć do najważniejszych punktów w mieście. Na 33 ulicach, m.in. na słupach i latarniach, rozwieszone zostaną flagi w kolorach ŚDM: białym, żółtym, czerwonym i niebieskim, z logotypami miasta i województwa oraz z wizerunkami św. Jana Pawła II i św. siostry Faustyny.
Pierwsze będą montowane billboardy, które pojawią się już na początku czerwca.
Prace zostały rozdzielone na trzy zadania, które zrealizują trzy różne firmy. Pierwsze to dostarczenie i montaż 2,7 tys. flag, co kosztować będzie 486 tys. zł. Zadanie drugie obejmuje montaż kostek i oklejenie billboardów – za 62 tys. zł, a trzecie wykonanie i instalację drogowskazów, za co miasto zapłaci 180 tys. zł.(PAP)
wos/ gma/