Nowe opakowania zaprojektowała agencja kreatywna Boxer , której zależało, aby stały się one swoistymi billboardami. Agencja postawiła na minimalistyczny font i intensywne kolory. Efekt ich pracy jeszcze w tym miesiącu zobaczą mieszkańcy Stanów Zjednoczonych, natomiast do końca tego roku odnowione torby, kubki i pudełka pojawią się w ponad 36 tysiącach lokali McDonald’s na świecie.
Poprzednim razem McDonald’s postanowił zlecić zaprojektowanie nowych opakowań w 2013 roku. Wówczas zamieszczono na nich szalony kolaż składający się z kodów QR, sloganów, ilustracji, i symboli. Tym razem jednak, w związku ze zmianą trendów, postawiono na prostotę. Sami przedstawiciele tej znanej restauracji podkreślają: „Nowy styl jest prosty, świeży i zgodny z wizją spółki, która chce być nowoczesna i postępowa.”
Podczas tworzenia kampanii rebrandingowej poproszono o pomoc dwóch studentów z Miami International University of Art and Design, którzy zajęli się projektowaniem modnych dodatków odzieżowych z opakowań. Pablo Machado i świeżo upieczony absolwent uczelni – Ricardo Hardouin mieli 48 godzin aby je wyprodukować. Duet wykorzystał 50 papierowych torebek, 72 słomki, 22 kubki i 8 pojemników na kanapki, które w połączeniu z perłami i kryształami utworzyły kolekcję obejmującą kapelusz od słońca, parę ozdobionych butów, cztery torebki, i plecak.
Warto dodać, że McDonald’s zobowiązał się do 2020 roku przy produkcji opakowań korzystać tylko z certyfikowanych ekologicznych źródeł. Co Wy na to?
(źródło: dezeen.com)