Zdarza się, że dorośli chcą dobrze, ale nie bardzo im to wychodzi. Tak było w przypadku głośnej kampanii Głównego Inspektoratu Sanitarnego, w której “raper Gisu” uświadamiał młodzież i dzieci w temacie szkodliwości narkotyków i dopalaczy (pamiętacie? tutaj).
Kampania była zupełnie nietrafiona i spotkała się z falą olbrzymiej krytyki ze strony społeczeństwa. Można powiedzieć, że odniosła raczej odwrotny skutek od tego, którego oczekiwali jej twórcy. Na szczęście, pracownicy GIS wzięli sobie całą sytuację do serca i do najnowszej kampanii zaprosili osoby, które zdają się mieć trochę większe rozeznanie, jeśli chodzi o dzisiejszą młodzież, jej zainteresowania i oczekiwania. Jaki jest efekt ich pracy?
Zobaczcie kilka filmików, w których Główny Inspektorat Sanitarny – tym razem językiem i obrazem dostosowanym do grupy docelowej – pokazuje, jakie są skutki zażywania narkotyków. Cała kampania ma tytuł MELANŻ. OCZEKIWANIA VS. RZECZYWISTOŚĆ. Co o niej sądzicie?
https://youtu.be/ODLJ2abgqGQ
Więcej filmików autorstwa Fabryki Komunikacji Społecznej, znajdziecie na kanale MELANŻ. OCZEKIWANIA VS. RZECZYWISTOŚĆ. Zobaczcie je koniecznie! I dajcie znać, co o nich myślicie.