Choć dla tej technologii głównym rynkiem zbytu będą z pewnością gry komputerowe, to znajdą się inne zastosowania wirtualnej rzeczywistości godne uwagi. Zobacz najlepsze z nich.
Spis treści
1. Eksploracja kosmosu
Większość z nas nigdy nie będzie miała możliwości sprawdzenia jak wygląda kosmos. NASA przyjęła nowe zastosowania wirtualnej rzeczywistości i umożliwia chętnym poczuć się jak na pokładzie Międzynarodowej Stacji Kosmicznej lub na powierzchni Marsa, skąd łazik wysyła na bieżąco zdjęcia.
Zobacz również: Elon Musk chce umieścić w ludzkich mózgach komputerowe implanty
2. Uczenie
Na pierwszych prezentacjach Oculus Rift prezentowana była symulacja jak byśmy postrzegali świat gdyby prędkość światła była znacznie niższa. Takie niezwykłe doświadczenie może zainspirować młodych ludzi do zainteresowania się nauką. W dodatku wojsko już od jakiegoś czasu stosuje sprzęt do wirtualnej rzeczywistości na przykład w szkoleniach swoich pilotów.
3. Porno
Kwestią czasu było to, że branża filmów pornograficznych sięgnie po tą technologię. Pierwsza potencjał dla takiego zastosowania wirtualnej rzeczywistości zauważyła strona Pornhub, która otworzyła specjalny kanał z filmami dla dorosłych kręconych w 360 stopniach.
Zobacz również: Syngrapha – startuje pierwsza platforma obrotu wekslowego na świecie
4. Wirtualne zakupy
Ikea pozwoli swoim klientom sprawdzić z każdej strony jak wyglądają ich produkty za pomocą wirtualnej rzeczywistości. Usługa będzie dostępna na początku tylko dla australijskich klientów Ikei i pozwoli im ona na zaprojektowanie własnej przestrzeni kuchennej. Technologia będzie wspierana przez zestaw do wirtualnej rzeczywistości HTC Vive, dzięki któremu będzie można nie tylko rozejrzeć się po swojej kuchni, lecz także po niej poruszać.
5. Podróże
Pojawiły się pierwsze metody wirtualnego zwiedza najróżniejszych miejsc na świecie. Wystarczy sobie wyobrazić, że możemy dokładnie obejrzeć hotel, zanim zabukujemy tam pokój. Lub sprawdzamy atrakcje turystyczne, zanim wybierzemy miejsce docelowe naszych wakacji.
Już teraz wiele firm eksperymentuje z tym pomysłem, pozwalając posiadaczom odpowiednich gogli poczuć się jakby byli w zupełnie innym miejscu. British Airways czy Marriott korzystają z tej technologii jako narzędzia marketingowego, a dzięki Google Maps możemy na przykład sprawdzić jakie widoki są na szczycie Mont Blanc. Osoby nie posiadające gogli nadal mogą rozglądać się podczas wideo za pomocą kursora.
Zobacz również: 3 powody, dla których autonomiczne samochody zrewolucjonizują nasze życie
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=NkEpzCo0AYg[/embedyt]
(źródło: gizmodo.com, reddit.com)