Sony podało podczas konferencji odbywającej się na Games Developer Conference w San Farncisco dokładne informację o cenie, dacie debiutu gogli PS VR oraz zaprezentowało ostateczny wygląd, zawartość zestawu i listę developerów którzy obecnie pracują już z PS VR.
Spis treści
Cena i data debiutu PS VR
Gogle zasilane konsolą PS4 kosztować będą 399 $ w USA, 399 Euro na starym kontynencie, 349 GBP w Wielkiej Brytanii, 549,95 $ w Australii oraz 44 890 jenów w Japonii. Zadebiutują na rynku w październiku tego roku, co jest opóźnieniem względem wcześniejszych zapowiedzi, jednak mogliśmy się tego spodziewać.
Taniej znaczy lepiej?
Dla porównania główna konkurencja na rynku gogli wirtualnej rzeczywistości kosztuje dużo więcej. Oculus Rift, który trafi do sprzedaży pod koniec tego miesiąca kosztować będzie 599 $, natomiast HTC Vive debiutujące w kwietniu aż 800 $. Pomimo, że specyfikacja obu gogli jest mocniejsza niż PS VR to jednak największą zaletą gogli Sony jest to, że nie wymagają mocarnego PC, wystarczy tylko PS4.
Istotną sprawą o której trzeba pamiętać to fakt, że w zestawie nie znajdziemy kamerki do PS4 ani kontrolerów move, które będą wymagane przez niektóre gry. Należy sobie to wkalkulować w listę ewentualnych wydatków.
W grach siła
Andrew House – prezydent PlayStation, poinformował również o tym, że aż 230 developerów pracuje nad zawartością dla gogli PS VR, w tym takie firmy jak 2K, Capcom, Bandai Namco, Konami, Square Enix, EA czy Ubisoft. W produkcji jest 160 gier z czego ponad 50 pojawi się po premierze gogli do końca 2016 roku.
Sony potwierdziło również zawarcie w goglach funkcji „cinematic mode”, która daje odczuć się jako oglądanie zawartości na wielkim ekranie. Z „cinematic mode” korzystać mają gry, filmy, zdjęcia itp.
Na temat wiadomości z obozu Sony wypowiedział się również twórca Oculus Rift – Palmer Luckey. Stwierdził on, że cena za technologię Sony jest „zupełnie fair” i można było się spodziewać tego pułapu cenowego. Jednocześnie wyliczył różnice oraz dodał, że Oculus Rift i PS VR celują w zupełnie inne rynki i nie są dla siebie bezpośrednią konkurencją. Oculus to gratka dla ludzi posiadających już hi-endowe PC i dla tych, którzy ich zakup planują, natomiast PS VR skierowane są do bazy użytkowników i posiadaczy PlayStation 4.
Zobacz również: 8 faktów o „Silent Hill”, których prawdopodobnie nie znałeś
Przy okazji zdążyli wypowiedzieć się również analitycy rynku, którzy wróżą Sony i ich goglom wielki sukces oraz sprzedaż na poziomie 8 milionów sztuk w okresie 2 lat od premiery. Byłby to imponujący wynik i zdaje się, że jest to możliwe, PlayStation 4 znalazło już ponad 36 milionów nabywców, a więc potencjalna grupa odbiorców nowej technologii jest naprawdę duża.
(źródło:dualshockers.com, gameinformer.com)