Choć na amerykańskim rynku pozycja iPhone’a jest nadal dominująca, to na całym świecie przewaga smartfona z logo nadgryzionego jabłka zaczyna topnieć. Teraz dwaj najwięksi konkurenci Apple wypuścili swoje flagowe modele, których celem jest zdetronizować starego lidera.
Ponad 68% przychodów Apple generowanych jest ze sprzedaży iPhonów, nic więc dziwnego, że inwestorzy zaniepokoili się najnowszymi premierami konkurencji. Nowy iPhone, prawdopodobnie oznaczony numerem 7, będzie musiał konkurować na rynku nie tylko z Samsungiem Galaxy S7, lecz także LG G5.
Samsung w swoim nowym smartfonie postawił na wodoodporność (do 1,5 metra), opcję szybkiego oraz bezprzewodowego ładowania i aparat z najszybszym fokusem na rynku. Oprócz tego zaimplementowano ulepszenia, których każdy się spodziewał – szybszy procesor, więcej pamięci RAM, większa bateria i ulepszony wyświetlacz.
Z kolei LG w swoim smartfonie postawiło na wysoką jakość materiałów, design i funkcjonalność. G5 wyposażony jest w lekko wygięty ekran, który lepiej leży zarówno w dłoni jak i kieszeni. Obudowa z metalu jest zamontowana na stałe, a wymiana baterii czy karty możliwa jest dzięki modułowej budowie, która umożliwia wysuniecie dolnej części smartfona.
Oba smartfony z segmentu premium będą walczyć z iPhonem, który w tej chwili posiada 42,9 amerykańskiego rynku.
(źródło: techinsider.io, gizmodo.com)