Dziś dość często spotykamy je na naszych drogach, a dwadzieścia lat temu jeździli nimi tylko bogaci biznesmeni. Aktualnie ceny aut wahają się od kilkunastu do kiludziesięciu tysięcy złotych. Za te najlepiej zachowane egzemplarze trzeba zapłacić tyle, co za nowe auto. Oto najlepsze seryjne limuzyny lat 90 -tych.
Spis treści
5. Lexus LS400
Luksusowa limuzyna wyprodukowana przez japoński koncern Toyota. Jest to najstarszy w zestawieniu model, jednak nadal wzbudza on zachwyt i uważany jest za jedną z najlepszych limuzyn lat 90-tych. Jego produkcja zaczęła się na początku 1994 roku, w 1997 przeszła lifting, a w 2000 zakończono produkcję Lexusa LS400. Auto było dostępne z silnikiem o pojemności 4,0 litra o mocy 264 KM( przed liftingiem), a od 1997 o mocy 284 KM.
4. Volvo S80
Pierwsza odsłona nowej serii limuzyn od Volvo miała swój początek w 1998 roku. S80 swoim wyglądem wyróżniało się wśród swoich niemieckich konkurentów. Jeżeli chodzi o silnik, to mamy tutaj ogromny wybór zarówno benzynowych, jak i diesla. Te pierwsze zaczynają się od pojemności 2,0 (163KM, 180KM, 226KM), a kończą się na 2,9 o mocy 196 KM i 272KM. Diesel natomiast oferował pojemność 2,4 i 2,5, odpowiednio 130 i 140 KM.
3. Mercedes S-klasa (W140)
Produkowany w latach 1991-1998 był największym autem w swojej klasie. Jego gama silników i specyfikacji jest tak ogromna, że nie sposób ją wymienić. Warto jedynie podkreślić, że niektóre z nich miały moc 193 KM, a inne nawet 408 KM. W 1999 roku wypuszczono na rynek limitowaną edycję Grand Edition w ilości 600 sztuk. Do dziś jest to jeden z najbardziej pożądanych Mercedesów na świecie.
2. Audi A8
Niemiecka limuzyna, której produkcję zaczęto w 1994 roku, w 1999 przeprowadzono facelifting, a w 2001 zakończono produkcję A8. Cechą charakterystyczną samochodu było całkowite wykonanie z aluminium. Klient miał również duży wybór silnika: od 2,8 174 KM do 6,0 420 KM w benzynie i 2,5 TDI 150Km do 3,3 TDI 224 KM. Dodatkowym atutem była możliwość wyboru napędu: na przód i oczywiście na cztery koła (Quattro).
1. BMW E38
Luksusowa limuzyna od bawarskiego koncernu produkowana w latach 1994-2001. BMW umożliwiało klientom dopasowanie auta do najskrytszych potrzeb: lodówka, kuloodporne szyby, pakiety opancerzenia, urządzenia wideo m.in. telewizor. Oczywiście egzemplarzy z takim wyposażeniem trudno będzie nam znaleźć na rynku. Gama silników również jest ogromna: od 2,8 (193KM) do 5,0 (326KM) w benzynie i od 2,5 143KM do 4,0 245 KM w dieslu.
Zobacz również: Policja w Sydney będzie jeździć kosmicznym BMW i8
(źródło: topgear.com, mashable.com)