Udane kampanie, które przeistaczają się w virale to spełnienie marzeń marketingowców. To sytuacja, kiedy internetowa społeczność zaczyna masowo udostępniać najlepsze spoty i nic nie może ich zatrzymać. Komu na polskim podwórku udała się ta sztuka? Zobacz ranking polskich kampanii, które stały się viralami.
Zobacz również: Ranking najlepszej muzyki z reklam (TOP 10)
Spis treści
Zero kontroli
Nieważne czy hitowa produkcja jest ambitna, śmieszna, głupia czy wyciskająca łzy – ważne, że trafia do ludzi, zazwyczaj dzięki swojej autentyczności i ukazaniu problemu w nieszablonowy sposób. Na pewno słyszeliście o poniższych filmach, a jeśli nie, to z pewnością przypadną Wam do gustu.
Przed Wami najlepsze polskie kampanie, które przekształciły się w virale
Ponieważ są po prostu dobre.
6. Bitwa Prawna #ZostawTenTelefon
Kampania na rzecz walki z nieuwagą kierowców. Utwór i teledysk opowiada historię kłótni między ojcem potrąconej dziewczynki, a osobą odpowiedzialną za wypadek. Spot to wymiana słowna w formie storytellingu raperów – Vixena i Bejfa. Bardzo obrazowe przedstawienie problemu, które spotkało się z dużym zainteresowaniem w sieci. Sponsorami kampanii PZU i NRA.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=bAwZJqSqMlY[/embedyt]
5. Wyloguj się do życia…a robi się to TAK!
Ponownie kampania społeczna. Tym razem celem było nakłonienie ludzi do zmiany stylu życia – odejścia od technologii i zaangażowania się w aktywne spędzenie czasu i rozwijania pasji niezwiązanych z ekranem elektronicznych urządzeń. Twarzami spotów Robert Lewandowski, Wojciech Szczęsny i raperzy Stasiak oraz Ten Typ Mes.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=YO3UN6gQeaA[/embedyt]
4. Organizm w dobrym nastroju
I jak tu nie zakochać się w tej piosence. Prosty, ale genialny pomysł – chwytliwy tekst i muzyka, a w ramach wizualizacji występ najzwyklejszych kukiełek – organów. Kampania na rzecz zdrowia każdego z nas zrealizowana przez Ministerstwo Zdrowia. Hasło „słuchaj organizmu profilaktycznie” do zapamiętania.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=juEAccZaoJ0[/embedyt]
3. Autyzm wprowadza zmysły w błąd
Poniższa kampania rozpoczęła się od prowokacji, w której aktor Bartłomiej Topa zachowywał się nietypowo w miejscach publicznych. Amatorskie nagrania z jego udziałem były publikowane w Internecie (odbijały się szerokim echem) i wszyscy zastanawiali się, co było powodem takiego zachowania. Okazało się, że odgrywał rolę osoby cierpiącej na autyzm, a filmy były częścią serii spotów, mających na celu uświadomienie ludzi o tej chorobie.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=2vhqJrEE5_g[/embedyt]
2. Piotr i Paweł – kampania na Dzień Dziecka
Jaki jest najlepszy prezent dla dzieci z okazji ich święta 1 czerwca? Poniższy spot najlepiej to pokazuje i my jako odbiorcy, zarówno jako dzieci czy rodzice, najlepiej to rozumiemy. Kampania podkreśla problem nieprzywiązywania uwagi do dzieci przez rodziców, między innymi przez wpływ nowych technologii. Finał poniższego filmu wyciśnie łzy nawet z tych najtwardszych.
1. Rysiek z Klanu wraca do gry
Ponad 4 miliony wyświetleń tego filmu nie wzięły się znikąd. Legendarna postać polskiej telewizji w bezkompromisowej kampanii na rzecz czworonogów. Brawa za pomysł, wykonanie i przekaz – przykład jak w zabawny sposób należy robić interesujący spot z ważnym przesłaniem. I nie wymagało to ogromnego budżetu.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=1quiKLMy0ng[/embedyt]
Zobacz również: Memy z Magdą Gessler – zobacz 10 najlepszych
A Wam, które kampanie z powyższego zestawienia najbardziej przypadły do gustu? Piszcie!