Zauważyliście, że reklamy piwa są skierowane tylko i wyłącznie do mężczyzn? W męskim świecie piwa, brak jest miejsca dla kobiet. Te obrazy są tak przeładowane pierwiastkiem męskim, że niektórzy dopatrują się w nich podtekstów… homoseksualnych.
To zjawisko zauważył i zilustrował kanał Polisz Reklamowski, przystrajając teledysk do piosenki Gay Bar zespołu Electric Six, we fragmenty polskich reklam.
Być może to tylko powycinane z kontekstu fragmentaryczne sceny, ale po głębszej analizie, faktycznie można pokusić się o porównanie o ile nie homoseksualne, to na pewno seksistowskie.
Nie ma co ukrywać – reklamy piwa są o mężczyznach i dla mężczyzn. Znajdzie się tam wszystko, co panowie lubią najbardziej – spotkania w męskim gronie, radość, wolność i piwo oczywiście. Czego nie ma? Kobiet. A jeśli już się pojawiają, to tylko w roli seksualnego obiektu, bądź wrednej żony czekającej z przysłowiowym fochem w domu, do której absolutnie nie ma ochoty się wracać.
Na myśl przychodzą te czasy, gdy kobieta miała być tylko cichą i uległą towarzyszką swego męża, a już na pewno nie nadawała się jako towarzysz do rozmów, czy wspólnego spędzania czasu. Na szczęście te czasy są już dawno za nami, choć jak widać w niektórych przypadkach ten krzywdzący stereotyp wciąż pokutuje. Dlatego dobrze, że istnieje ktoś taki jak Polisz Reklamowski, który skutecznie daje pstryczka w nos producentom reklam przypominając, że jedyne bary w których nie spotkasz żadnej kobiet, to gay bars.
Też zauważyliście seksizm w reklamach piwa? Podzielcie się z nami w tym temacie!