Electrolux - Blaber

Electrolux

przez Aleksandra Kmieciak

Electrolux Ergorapido i Electrolux Pure F9 – kampania wizerunkowa nastawiona na zaangażowanie odbiorców

Z wielką przyjemnością przyjęliśmy zlecenie na kolejną w tym roku kampanię dla marki Electrolux. Tym razem naszym zadaniem było wzmocnienie świadomości dwóch modeli odkurzaczy – Electrolux Ergorapido i Electrolux Pure F9.

Kampanię przeprowadziliśmy w oparciu o dwie grupy komunikatów: jedna z nich podkreślała wspólne cechy wyróżniające oba produkty, druga cechy charakterystyczne dla każdego modelu z osobna.

Cele

Najważniejszym celem naszych działań było wzmocnienie świadomości dwóch produktów marki Electrolux – odkurzaczy Ergorapido i Pure F9. Mieliśmy zrobić to w oparciu o ich unikalne cechy: połączenie wygody odkurzacza bezprzewodowego z funkcjonalnością odkurzacza tradycyjnego.

Chcieliśmy pokazać odkurzacze zarówno jako uniwersalne, sprytne pomoce domowe, jak też urządzenia do “zadań specjalnych”: sprawdzające się w czyszczeniu samochodów, sierści czy docieraniu w zakamarki.

Dodatkowym wyzwaniem, było dla nas pogłębienie zaangażowania odbiorców treści, w porównaniu do wyników z poprzedniej kampanii Electroluxa.

Realizacja

Punktem wyjściowym do realizacji naszej kampanii, była filozofia marki Electrolux, zgodnie z którą każdy jej nowy produkt, to synteza doświadczenia i nowoczesnych rozwiązań, stworzona z pasją i motywacją, by ułatwiać codzienne życie swoich klientów.

Nasze komunikaty kierowaliśmy do dwóch wybranych grup docelowych. Jedną z nich stanowili tzw. troskliwi opiekunowie (osoby skupione na komforcie swoich podopiecznych: dzieci i zwierząt), drugą wygodni lifehackerzy – nowocześni, żyjący w pędzie mieszkańcy miast, którzy nie mają zbyt wiele czasu na zajmowanie się domem i cenią sobie rozwiązania, które w prosty sposób pozwalają im żyć wygodnie.

Zgodnie z założeniami, przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy dystrybucję angażującego contentu, kontekstowo ukazującego zalety modeli odkurzaczy. Nasi autorzy stworzyli łącznie 6 artykułów (kontekstowych i produktowych), 3 infografiki oraz kreatywną video recenzję. Materiały umieszczone zostały w przestrzeni multibloga Blaber.pl oraz na blogach wybranych autorów.

W ramach realizacji naszej kampanii, w porozumieniu z autorami, opublikowaliśmy także 14 postów social, które spotkały się z dobrym przyjęciem ze strony grup docelowych, wywołując szereg ciekawych dyskusji.

Artykuł kontekstowy

Artykuł produktowy

Artykuł kontekstowy

Artykuł produktowy

Artykuł produktowy

Recenzja produktu

Infografika

Infografika

Infografika

Wideorecenzja

Jednym z materiałów stworzonych w ramach kampanii, było video “Dzień wolny od sprzątania! Jak go przeżyć?”. Wraz ze swoją rodziną, stworzyła je autorka kanału Mamamwdomu. Filmik został umieszczony zarówno na yt vlogerki, jak i na jej profilu na Facebooku. Oprócz trwającego ponad 8 minut filmiku, w subtelny sposób ukazującego zalety odkurzacza Electrolux Pure F9, Mamawdomu przygotowała krótką zajawkę do wykorzystania w social mediach.

Brandblog

Wszystkie materiały, które powstały w ramach kampanii (zarówno wpisy autorów naszego multibloga, jak i teksty blogerów), umieszczone zostały na brandblogu – w przestrzeni dedykowanej marce Electrolux.

Wyniki

Założeniem każdej z naszych kampanii jest realizacja określonych gwarancji mediowych. Jest to możliwe, dzięki unikalnemu podejściu do dystrybucji i optymalizacji materiałów na każdym z jej etapów.

Skuteczność wyprodukowanego contentu mierzymy zwykle za pomocą dwóch standardowych narzędzi (Google Analytics / Facebook Manager). W przypadku tej kampanii dla Electroluxa – w związku z jej dodatkowym wyzwaniem zakładającym pogłębienie zaangażowania odbiorców treści, w porównaniu do wyników z poprzedniej kampanii Electroluxa – zdecydowaliśmy się wykorzystać także trzecie narzędzie.: iSlay. Dzięki niemu, udało nam się przeprowadzić analizę zaangażowania użytkownika w content (analizę głębokości scrollowania artykułów).

Finalnie, wyniki kampanii potwierdziły nasze założenia – bez większych problemów udało nam się zrealizować gwarancję mediowe, jakie zaoferowaliśmy marce Electrolux:

  • Wyświetlenia treści w social mediach: 1 612 981
  • Materiały wygenerowały łącznie 6125 odwiedzin na stronie produktowej
  • Łącznie odnotowaliśmy 262 634 PV ze wszystkich działań
  • 2:39 minuty – średnio tyle czasu czytelnik spędził na na materiale