Ed RED: Made in Restaurant - Blaber

Ed RED: Made in Restaurant

przez Anton Pietrowski

W listopadzie 2021 zrealizowaliśmy pierwszą od dawna kampanię wizerunkowo-sprzedażową z udziałem twórców internetowych. Przedmiotem naszych działań była promocja konserw rzemieślniczych EdRED – pysznych i zdrowych potraw w puszce, Made in Restaurant. Jedną z najważniejszych grup docelowych, do których chcieliśmy dotrzeć, byli podróżnicy oraz osoby uprawiające survival. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się zaprosić do współpracy instagramerów podróżniczych – Magdę i Mateusza, autorów profilu Podróże z Jajem.

CELE

Najważniejszym celem naszych działań było zbudowanie świadomości marki w określonej grupie docelowej oraz zaprezentowanie jej pełnej gamy produktów EdRED. Zależało nam na dużym zasięgu kampanii oraz na wizytach na stronie, którą wskazał Klient. Nasze działania miały wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów marki i zachęcić ich do zakupienia konserw i ich przetestowania.

2
artykuły

164 481
zasięg dystrybucji

01:23
średni czas na artykule

KONCEPCJA

Przygotowując się do startu kampanii, zdecydowaliśmy się stworzyć dwa materiały: jeden typowo produktowy, drugi osadzony w kontekście bliskim grupie docelowej marki.

Do udziału w kampani zaprosiliśmy parę instagramerów podróżniczych. Magda i Mateusz – autorzy profilu Podróże z Jajem – otrzymali od nas zestaw produktów EdRED do przetestowania. Specjalnie na potrzeby kampanii, wybrali się na biwak w terenie, gdzie spróbowali konserw i zrobili sobie z nimi sesję zdjęciową, pokazując jednocześnie, sposób przygotowania posiłków.

REALIZACJA

W ramach działań dla EdRED, stworzyliśmy dwa teksty: produktowy i kontekstowy, który stanowił jednocześnie recenzję produktów Klienta. Obydwa materiały skierowaliśmy do świadomych jakości i jej wpływu na cenę, mieszkańców dużych miast, którzy lubią podróżować kamperem, nocować pod namiotem, urządzać biwaki i czują bushcraftowy klimat. Tekst produktowy powstał w naszej redakcji – kontekstowy, przy udziale wybranych twórców internetowych. Stworzyliśmy go wspólnie, opierając na recenzji produktów przetestowanych przez podróżników oraz wykorzystując z nim zdjęcia, które zrobili podczas swojego biwaku.

Wsparciem wizerunkowym dla naszych działań, były posty w mediach społecznościowych blogerów, w których podzielili się oni fotorelacją z testowania produktu oraz udostępnili link do artykułu opublikowanego na brandblogu marki EdRED, na linklogu blaber.pl. Można je zobaczyć poniżej.

W każdym materiale umieściliśmy okodowane linki do wskazanej przez Klienta strony – kierowaliśmy czytelników do miejsc, w których mogli oni zobaczyć pełną gamę produktów EdRED oraz zamówić wybrane smaki (lub ich zestawy).

Wszystkie teksty, które powstały w ramach kampanii, opublikowane zostały na dedykowanym kampanii brandblogu marki EdRED na linklogu blaber.pl. Mimo zakończenia działań dla Klienta, artykuły dalej znajdują się w tym samym miejscu i czekają na kolejne wspólne działania.

ARTYKUŁ PRODUKTOWY

Materiał stworzony przez redakcję

ARTYKUŁ KONTEKSTOWY / RECENZJA

Materiał stworzony we współpracy z instagramerami podróżniczymi

W ramach współpracy, Magda i Mateusz, autorzy Podróże z jajem,  opublikowali w swoich mediach społecznościowych posty zawierające fotorelację z biwaku, podczas którego testowali produkty oraz udostępnili link do wspólnie stworzonego tekstu na blaber.pl.

WYNIKI

Nasze działania wyróżniają się tym, że zawsze gwarantujemy naszym Klientom dowiezienie określonych wyników. Tak było i tym razem. Dzięki optymalizacji treści udało nam się osiągnąć zaplanowane gwarancje mediowe:

  • Materiały wygenerowały łącznie  3121  odwiedzin na stronach produktowych, co nieco przewyższa wynik, który zagwarantowaliśmy Klientowi
  • Łącznie odnotowaliśmy  11 487  odsłon wszystkich materiałów
  • Zasięg dystrybucji treści wyniósł w sumie 164 481 użytkowników
  • Średni czas na artykule wyniósł 01:23