Electrolux | Blaber

Electrolux

by Aleksandra Kmieciak

Electrolux Ergorapido i Electrolux Pure F9 – kampania wizerunkowa nastawiona na zaangażowanie odbiorców

Z wielką przyjemnością przyjęliśmy zlecenie na kolejną w tym roku kampanię dla marki Electrolux. Tym razem naszym zadaniem było wzmocnienie świadomości dwóch modeli odkurzaczy – Electrolux Ergorapido i Electrolux Pure F9.

Kampanię przeprowadziliśmy w oparciu o dwie grupy komunikatów: jedna z nich podkreślała wspólne cechy wyróżniające oba produkty, druga cechy charakterystyczne dla każdego modelu z osobna.

Cele

Najważniejszym celem naszych działań było wzmocnienie świadomości dwóch produktów marki Electrolux – odkurzaczy Ergorapido i Pure F9. Mieliśmy zrobić to w oparciu o ich unikalne cechy: połączenie wygody odkurzacza bezprzewodowego z funkcjonalnością odkurzacza tradycyjnego.

Chcieliśmy pokazać odkurzacze zarówno jako uniwersalne, sprytne pomoce domowe, jak też urządzenia do “zadań specjalnych”: sprawdzające się w czyszczeniu samochodów, sierści czy docieraniu w zakamarki.

Dodatkowym wyzwaniem, było dla nas pogłębienie zaangażowania odbiorców treści, w porównaniu do wyników z poprzedniej kampanii Electroluxa.

Realizacja

Punktem wyjściowym do realizacji naszej kampanii, była filozofia marki Electrolux, zgodnie z którą każdy jej nowy produkt, to synteza doświadczenia i nowoczesnych rozwiązań, stworzona z pasją i motywacją, by ułatwiać codzienne życie swoich klientów.

Nasze komunikaty kierowaliśmy do dwóch wybranych grup docelowych. Jedną z nich stanowili tzw. troskliwi opiekunowie (osoby skupione na komforcie swoich podopiecznych: dzieci i zwierząt), drugą wygodni lifehackerzy – nowocześni, żyjący w pędzie mieszkańcy miast, którzy nie mają zbyt wiele czasu na zajmowanie się domem i cenią sobie rozwiązania, które w prosty sposób pozwalają im żyć wygodnie.

Zgodnie z założeniami, przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy dystrybucję angażującego contentu, kontekstowo ukazującego zalety modeli odkurzaczy. Nasi autorzy stworzyli łącznie 6 artykułów (kontekstowych i produktowych), 3 infografiki oraz kreatywną video recenzję. Materiały umieszczone zostały w przestrzeni multibloga Blaber.pl oraz na blogach wybranych autorów.

W ramach realizacji naszej kampanii, w porozumieniu z autorami, opublikowaliśmy także 14 postów social, które spotkały się z dobrym przyjęciem ze strony grup docelowych, wywołując szereg ciekawych dyskusji.

Artykuł kontekstowy

Artykuł produktowy

Artykuł kontekstowy

Artykuł produktowy

Artykuł produktowy

Recenzja produktu

Infografika

Infografika

Infografika

Wideorecenzja

Jednym z materiałów stworzonych w ramach kampanii, było video “Dzień wolny od sprzątania! Jak go przeżyć?”. Wraz ze swoją rodziną, stworzyła je autorka kanału Mamamwdomu. Filmik został umieszczony zarówno na yt vlogerki, jak i na jej profilu na Facebooku. Oprócz trwającego ponad 8 minut filmiku, w subtelny sposób ukazującego zalety odkurzacza Electrolux Pure F9, Mamawdomu przygotowała krótką zajawkę do wykorzystania w social mediach.

Brandblog

Wszystkie materiały, które powstały w ramach kampanii (zarówno wpisy autorów naszego multibloga, jak i teksty blogerów), umieszczone zostały na brandblogu – w przestrzeni dedykowanej marce Electrolux.

Wyniki

Założeniem każdej z naszych kampanii jest realizacja określonych gwarancji mediowych. Jest to możliwe, dzięki unikalnemu podejściu do dystrybucji i optymalizacji materiałów na każdym z jej etapów.

Skuteczność wyprodukowanego contentu mierzymy zwykle za pomocą dwóch standardowych narzędzi (Google Analytics / Facebook Manager). W przypadku tej kampanii dla Electroluxa – w związku z jej dodatkowym wyzwaniem zakładającym pogłębienie zaangażowania odbiorców treści, w porównaniu do wyników z poprzedniej kampanii Electroluxa – zdecydowaliśmy się wykorzystać także trzecie narzędzie.: iSlay. Dzięki niemu, udało nam się przeprowadzić analizę zaangażowania użytkownika w content (analizę głębokości scrollowania artykułów).

Finalnie, wyniki kampanii potwierdziły nasze założenia – bez większych problemów udało nam się zrealizować gwarancję mediowe, jakie zaoferowaliśmy marce Electrolux:

  • Wyświetlenia treści w social mediach: 1 612 981
  • Materiały wygenerowały łącznie 6125 odwiedzin na stronie produktowej
  • Łącznie odnotowaliśmy 262 634 PV ze wszystkich działań
  • 2:39 minuty – średnio tyle czasu czytelnik spędził na na materiale

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close