W świecie, gdzie ogrom kampanii marketingowych przeprowadzanych jest online, reklama natywna jest wyborem, obok którego żaden przedsiębiorca nie może przejść obojętnie. Zobacz dlaczego.
Reklama natywna w ostatni latach ogromnie zyskuje na popularności dzięki unikalnemu charakterowi przekazu. Ten rodzaj reklamy stanowi integralną część treści medialnej, która zostaje osadzona w pokrewnym artykule lub poście. Tylko jakie to przynosi korzyści?
Spis treści
1. Reklama jest mniej irytująca i bardziej subtelna
Jedną z największych zalet tego rodzaju przekazu marketingowego jest mniejsza uciążliwość w porównaniu do innych form reklamy w Internecie. Użytkownik, który otrzyma sugestię związaną z tematyką, którą aktualnie przegląda lepiej ją odbierze i skojarzy pozytywne konotacje z artykułem. Analogicznie do techniki lokowania produktu stwierdzono, że mniej nachalne promowanie marki zwiększa wiarygodność i zaufanie do przekazu reklamowego.
2. Reklama natywna odpowiada na potrzeby rynku
Według badań LinkedIn Marketing Solutions, 70% osób chce dowiadywać się o produktach poprzez treści, a nie poprzez tradycyjne reklamy. I właśnie taką możliwość daje reklama natywna, gdzie język reklamy to nie tylko produkt, lecz istotny etap ewolucji branży cyfrowej reklamy. Szacuje się, że w 2015 roku około 65% agencji reklamowych i marketingowych zainwestowało w reklamę natywną ponad 4,3 mld euro.
3. Reklamy natywne są efektywniejsze
Inwestycje w ten rodzaj komunikatu cechuje wysoka wydajność, co umożliwia uzyskanie wyższych wyników mniejszym kosztem.
Według J.P. Morgan, w 2013 roku reklamy natywne stanowiły zaledwie 5%-10% treści Facebooka, lecz stanowiły ponad 60% przychodów spółki.
ClikZ donosi, że reklamy natywne mogą osiągać stosunek klikalności 15-45 razy wyższy niż zwykłe reklamy graficzne. Zdaniem prezesa Yahoo Marissa Mayera, użytkownicy stykający się z reklamą natywną są 3,6 razy bardziej skłonni do wyszukiwania marki, z którą właśnie się zetknęli niż odbiorców banerów.
4. Reklamy natywne nie tylko dają zyski, lecz przynosza korzyści klientom
Treści przedstawiane w pokrewnych artykułach są wybierane z najlepszych stron internetowych na cały świecie, a to wiąże się z odzwierciedleniem zainteresowań odbiorców. W tym przypadku obie strony zyskują. Raport State of Native Advertising z 2014 roku wykazuje, że 85% wydawców uważa, że reklamy natywne reprezentują nowe i wiarygodne źródło przychodów, a 84% wydawców wierzy, że reklamy natywne zapewniają odbiorcom wartościowe treści.
5. Reklamy natywne angażują konsumenta
Według Online Publishers Association 57% amerykańskich wydawców uważa zaangażowanie za główny wyznacznik, jaki marketerzy używają do pomiaru skuteczności. Następny w kolejności był ruch z 43% i stopień udostępniania, który otrzymał 33%. Zaangażowanie jest szczególnym atutem reklamy natywnej, gdyż zapewnia konsumentom unikalne doświadczenie i odnosi się do ich do uczuć i emocji.
6. Reklamy natywne znają swoich odbiorców
Istnieje wiele nowych technologii związanych tym rodzajem komunikacji marketingowej, które oferują znakomite możliwości targetowania i posiadają ogromny potencjał dla dalszego udoskonalania. Neil Hiltz, szef globalnego marketingu usług finansowych Facebooka powiedział: „Natywne reklamy Facebooka są w 90% zgodne z grupą odbiorców produktów – używając lokalizacji, zainteresowań, rodzaju urządzeń, jako zmiennych możemy je dowolnie ukierunkować.” Dla porównania skuteczność dotarcia do grupy docelowej dla pozostałych reklam internetowych wynosi zaledwie 49%.
7. Reklamy natywne są skalowalne
Nie jest możliwe skalowanie wszystkich typów reklamy natywnej, jednak część z nich skaluje się doskonale. Na przykład polecanie treści umożliwia reklamodawcom łatwe skalowanie, wzrost natężenia ruchu i spełnienie celów biznesowych. Dodatkowo, zaawansowane i elastyczne opcje targetowania i optymalizacji pomogą szybciej osiągnąć cele kampanii.
(źródło:rswebsols.com, adrants.com)