Jeśli zapoznaliście się z pierwszym artykułem w tej serii to już wiecie, że za sobą mamy omówienie takich marek jak Adidas czy Nike. Teraz przyszedł czas na poruszenie tematu kolejnych, niemniej kultowych i nieśmiertelnych butów.
Spis treści
Reebok
Często niedoceniany i stawiany daleko za prowadzącymi Adidasem oraz Nike. Brytyjski producent sportowego obuwia (i nie tylko), w niedalekiej przeszłości przeszedł tzw. rebranding*. To jednak nie przeszkodziło mu w zostawieniu w swojej ofercie naprawdę kultowego modelu sneakersów.
W zestawieniu nie może zabraknąć prawdziwe legendy Reeboka, czyli serii Classic.
Domeną Reebok’a jest zamsz – materiał używany do produkowania większości klasycznych sneakersów. I tak innymi legendarnymi butami są modele: całe serie Cl oraz GL, czy choćby Phase II.
P.S. Wiedzieliście, że Reebok od wielu lat należy do koncernu Adidas?
New Balance
W Polsce popularny NB stał się znany dość niedawno i to za sprawą głównie nastolatków. Tak, chodzi o tę grupę młodych ludzi paradujących z gołymi kostkami, nawet w zimę. Prawdziwe triumfy święcił (i nadal to robi) na zachodzie Europy oraz w Stanach Zjednoczonych.
Charakterystyczna eNka na butach zaczęła pojawiać się już dawno temu. Prawdziwymi pionierami były modele numerowane, czyli takie serie jak 373, 574, czy 620. Te pierwsze prezentujemy na zdjęciu poniżej.
Puma
Niegdyś producent odzieży dla reprezentacji Polski w piłkę nożną. Choć z pewnością nie jest to powód do dumy (Polska w tamtych czasach nie była piłkarską potęgą). Puma, na kartach obuwniczej historii, zaznaczyła się przede wszystkim niezwykle klasycznymi sneakersami. Koncern idealnie potrafił łączyć ze sobą nietypowe kolory i o dziwo, wychodziły z tego bardzo interesujące zestawienia.
Najbardziej udane modele sneakersów, które wyszły spod ręki projektantów Pumy to m.in. Cabana, Rio Speed, czy prezentowany poniżej ST Runner.
A to ciągle nie wszystko! Jak widzicie, firmy produkujących kultowe sneakersy jest naprawdę dużo. O kolejnych z nich opowiemy sobie w następnym wpisie. Czekajcie, bo naprawdę warto!
*Rebranding – proces polegający na transformacji czy zmianie marki. Firma może zmienić np. swoją nazwę, charakterystyczne barwy, logotyp, a także całej filozofii wokół marki (jej misji, wizji i wartości, jakimi się kieruje).