Wielka Brytania wprowadziła niedawno przepisy, których celem jest całkowita eliminacja seksizmu z życia publicznego. Jednym ze środków prowadzących do jego osiągnięcia, ma być chociażby modyfikacja etykiet i logotypów towarów uważanych za powszechnie dostępne.
Są nimi bez wątpienia alkohole. Jednym z producentów, którzy bez dyskusji zareagowali na nowe prawo, jest firma Diageo Plc., producent marki Johnnie Walker. Koncern zdecydował się na dość nietypowy krok, zmieniając nazwę jednego ze swoich najpopularniejszych produktów. I tak, 1 marca 2018 roku, na rynek trafi 250 tysięcy butelek whisky… Jane Walker! “Kobieca wersja” alkoholu z linii Johnnie Walker Black Label.
To nie wszystko. Marka zadeklarowała, że przekaże 1 dolara od każdej sprzedanej butelki Jane Walker, na organizacje walczące o prawa kobiet! Biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z limitowaną edycją, możemy mieć pewność, że nakład damskiej wersji popularnej whisky, zniknie z półek sklepowych szybciej, niż w oka mgnieniu…
Data premiery jest nieprzypadkowa
I jak łatwo się domyślić, ma związek z obchodzonym 8 marca, Międzynarodowym Dniem Kobiet. Premiera Jane Walker ma być swego rodzaju hołdem dla wszystkich pań, który marka dodatkowo potwierdza, zwiększając reprezentację przedstawicielek płci pięknej, w swojej firmie. Diageo Plc. deklaruje, że do kwietnia 2018 roku, zarząd przedsiębiorstwa będzie aż w 50% składał się z kobiet.
Co sądzicie o takim prawie i o posunięciu marki?