5 łatwych sposobów, na pobudkę w dobrym nastroju | Blaber
Zdrowie i Uroda

5 łatwych sposobów, na pobudkę w dobrym nastroju

Wszyscy to znamy. Ledwo przytulimy się do poduszki, ledwo otulimy się kołdrą, ledwo przymkniemy oczy… i znowu trzeba wstawać. Nie lubi tego chyba nikt.

Statystyki pokazują, że osoby, które budzą się wcześniej, są bardziej produktywne, jednak naukowcy sugerują, że ludzki mózg zaczyna pracować na pełnych obrotach dopiero około godziny 10… I jak tu nie zwariować? Na szczęście my mamy dla Was kilka rad, jak wstać rano prawą nogą!

Daj sobie czas na rozruch

Ludzki organizm nie jest maszyną, która włącza i wyłącza się na zawołanie. Poranną sytuacje można jednak porównać do działania komputera. Nasz procesor – mózg – potrzebuje czasu, by uruchomić wszystkie procesy kognitywne i zsynchronizować działania. Jeśli więc notoryczne solisz swoją kawę, a skarpetki zazwyczaj dobierasz… kreatywnie, pozwól sobie tuż po przebudzeniu na chwilę bezczynności. W tym czasie przytul kota i wypij szklankę wody. Bardzo szybko zauważysz różnicę!

Znajdź czas na pożywne śniadanie

Zapewne wielokrotnie słyszałeś, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Być może stwierdzenie to już dawno Ci się – nomen omen – przejadło, co nie umniejsza jego prawdziwości. Dietetycy radzą, żeby pierwszy posiłek dnia spożyć w przeciągu godziny od przebudzenia – w ten sposób organizm dowiaduje się, że najwyższa pora przygotować się do aktywności. Warto wypracować ten nawyk, zwłaszcza, jeśli chcesz schudnąć lub utrzymać prawidłową wagę – ten poranny rytuał pobudza metabolizm i daje energię na cały dzień.

Pielęgnuj dobre nawyki, eliminuj złe

Skoro już o nawykach mowa, warto je przeanalizować. Czy dbasz o odpowiednie nawodnienie? A może odrobinę przesadzasz z kawą? Zasypiasz przed telewizorem, tabletem, a może ze szklanką wina w ręku? Mamy dla ciebie złą wiadomość – większość z tych rzeczy negatywnie wpływa na jakość snu. Ogranicz więc spożycie cukru, kofeiny i – zwłaszcza! – alkoholu, a wszystkie sprzęty wyłącz przynajmniej na godzinę przed planowanym zakończeniem dnia. Pamiętaj też o wietrzeniu sypialni.

Ruszaj się

Może i zabrzmi to jak kolejny banał, ale niejednokrotnie udowodniono, że ćwiczenia fizyczne pozytywnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Nie tylko pomagają one osiągnąć lub utrzymać upragnioną sylwetkę, ale i wzmacniają: kości (zwiększa się ich gęstość, dzięki czemu stają się mniej podatne na urazy), serce (wielokrotnie zmniejszając prawdopodobieństwo wystąpienia zawału lub innych chorób układu krążenia) i odporność, a także zwiększają pojemność płuc (dzięki czemu nie musisz się już martwić o odpowiednie dotlenienie organizmu) i pomagają regulować poziom cukru we krwi. Co więcej, udowodniono także, że regularna aktywność fizyczna znacznie poprawia jakość snu! Do dzieła!

Naucz swoje ciało dyscypliny

Wiemy, że utrzymanie stałego rozkładu dnia brzmi nieciekawie i może być w dzisiejszych czasach przynajmniej problematyczne. Warto jednak spróbować małymi kroczkami przyzwyczajać się do stałych godzin i stałych punktów dnia. Jeśli poranna lub wieczorna gimnastyka nie brzmi zachęcająco, a śniadań rano jeść nie lubicie (i polubić nie zamierzacie), spróbujcie chociaż kłaść się spać o tej samej godzinie. Gwarantujemy, że dzięki temu kolejny poranek stanie się trochę mniejszym problemem.   

A może macie jakieś swoje sposoby na pozytywny początek dnia? Jeśli tak, to podzielcie się nimi z nami!

Co Ty na to?
  • Fascinated
  • Happy
  • Sad
  • Angry
  • Bored
  • Afraid

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies. Kontynuacja przeglądania oznacza zgodę na ich stosowanie. Polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close