Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym, dlaczego Polacy tak bardzo nie lubią się badać? Brak czasu? Nieświadomość potencjalnych zagrożeń wynikających z późnego wykrycia choroby? A może słynne podejście w stylu „wolę nie, bo jeszcze mi coś wynajdą”? Zapewne ilu znamy ludzi, tyle będzie opinii, dlatego bardzo cenię sobie wszelkie inicjatywy mające na celu promowanie profilaktycznych badań zdrowotnych. Tym bardziej, że technologia idzie tak bardzo do przodu, że aż grzechem byłoby nie skorzystać z dostępnych dziś możliwości.
Spis treści
„Zabójca kobiet”
Ten krótki wpis będzie poświęcony walce z nowotworem piersi, który od lat znajduje się w ścisłej czołówce wśród nowotworów złośliwych pod względem umieralności. W 2020 roku to właśnie on zaraz po raku oskrzeli i płuc spowodował najwięcej zgonów wśród kobiet w Polsce. Nic więc dziwnego, że rak piersi nazywany jest też „zabójcą kobiet”.
Taki stan rzeczy zamierzają zmienić krakowski startup AILIS wraz z dealerem Mercedes-Benz Sobiesław Zasada Automotive, którzy – według informacji podanych przez Agnieszkę Serafinowicz z MotoCaina.pl – nawiązali współpracę przy badaniach klinicznych nad nową technologią wczesnego wykrywania raka piersi.
Dealer Mercedes-Benz i krakowski startup AILIS jednoczą siły w walce z rakiem piersi
Bez bólu i bez promieniowania
W powyższej publikacji przeczytacie więcej o specjalnym systemie monitorowania zdrowia piersi, który za pomocą sieci neuronowych i sztucznej inteligencji, ma być jeszcze bardziej dokładny niż stosowana dziś powszechnie mammografia. Wszystko ma odbywać się bez bólu i bez zbędnego promieniowania rentgenowskiego.
W całej tej historii zapewne zastanawia Was, jaką rolę odegra tu filia Mercedesa? Wiemy tyle, że firmie zależy na tym, aby „wzmocnić pozycję kobiet we współczesnym świecie”, ale jak ma w tym pomóc luksusowy SUV przekazany na potrzeby projektu? Tego już nie wyjaśniono…
Niemniej jednak nie zamierzam się przesadnie czepiać. Nawet jeśli chodzi wyłącznie o jakieś marketingowe działania – a wszystko na to wskazuje – uważam, że każdy krok w kierunku promocji zdrowego stylu życia, to krok w dobrym kierunku. Dlatego też ja temu projektowi kibicuję z całego serca!