Wiele mówi się o tym, że ślub to najpiękniejszy dzień w życiu. A co powiecie na to, aby być częścią wielu takich chwil? Dziś przyjrzymy się bliżej pracy konsultantki ślubnej. Czy to dobry pomysł na biznes?
Spis treści
Na czym polega konsultantki ślubnej?
Organizacja wesela rozpoczyna się dużo wcześniej niż w momencie zakupu sukienki czy zamawianiu bukietu ślubnego. To przygotowanie całej koncepcji, zaplanowanie przebiegu uroczystości, zaproszenie gości i ustalenie wielu ważnych kwestii. Praca konsultantki ślubnej ma na celu odciążyć parę młodą od natłoku obowiązków. Nie chodzi tu bynajmniej o to, aby przestali decydować o kolorach wiodących, wyglądu zaproszeń czy miejsca przyjęcia weselnego. Raczej o czuwanie nad dobrem spraw, których nie brakuje przed tym ważnym dniem.
Przykład? Konsultantka ślubna to osoba, do której mogą zadzwonić goście, kiedy zgubią się przed miejscem uroczystości lub będą wcześniej w hotelu. Potwierdza daty, dopina na ostatni guzik wszystkie zamówione usługi i sprawdza, czy są wykonane prawidłowo.
Jak czytamy na blogu okwedding.pl, który prowadzi Aleksandra Potocka-Jędrek miłośniczka ślubów, konsultant ślubny zdejmuje presję i stres. Wiele par młodych jest tak przytłoczonych obowiązkami, że w trakcie przyjęcia odczuwają zmęczenie i… czasem nawet nie pamiętają swojego wesela! Przeczytajcie o tym wpis – TUTAJ.
Praca konsultantki ślubnej jako pomysł na biznes
Organizacja ślubów jako przedsięwzięcie nie należy do najłatwiejszych. Takiego dnia przecież nie można kolejny raz powtórzyć. Właśnie dlatego praca konsultantki ślubnej wiąże się z dużą odpowiedzialnością. Na stronie biznesomania.com.pl, którą prowadzi Artur wprowadzający czytelników w tajniki prowadzenia biznesu, czytamy, że popyt na taką usługę rośnie, jednak trzeba wybierać doświadczoną i przeszkoloną osobę. Prowadzenie biznesu wiąże się zatem z licznymi szkoleniami oraz byciem na bieżąco w trendach. Trzeba odwiedzać targi ślubne, gdzie nawiązuje się kontakty biznesowe. Propozycje wtedy mogą pojawiać się same. Więcej na ten temat przeczytacie klikając w poniższy link.
Ale jak zdobyć doświadczenie, skoro to dopiero pomysł na biznes? Można spróbować od organizacji drobnych przyjęć wśród swoich znajomych i sprawdzić, czy to na pewno jest dobry pomysł.
Jakie cechy musi mieć konsultantka ślubna?
Jeśli zastanawiacie się, czy praca konsultantki ślubnej jest odpowiednia, postaramy się to ułatwić listą cech przydatnych w tym zawodzie:
- otwartość,
- wyrozumiałość,
- umiejętność wzbudzania zaufania,
- zdolność do improwizacji,
- umiejętność radzenia sobie pod presją czasu,
- kreatywność,
- łatwość w prowadzeniu rozmów biznesowych.
Ponadto trzeba być na bieżąco w stawkach, kwestiach prawnych oraz samych formalnościach związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Umiejętność negocjacji będzie dodatkowym atutem.
Zainspirowaliśmy? Branża ślubna jest nie tylko przyjemna, ale także dochodowa. Może akurat sprawdzicie w niej swoje siły.