Po raz pierwszy od 1959 roku, czyli od momentu, kiedy Mattel wprowadziło na rynek lalkę Barbie, firma zaprezentowała nowe sylwetki, które w przeciwieństwie do poprzednich, posiadają ciało przypominające realne ludzkie proporcje.
„Cieszymy się, ponieważ nowe wizerunki dosłownie zmieniają oblicze marki – nowe lalki przedstawiają linię, która jest bardziej refleksyjna dla świata dziewcząt, mogą zaobserwować wokół nich różnorodność w rodzaju proporcji ciała, tonu skóry, a to pozwala dziewczętom znaleźć lalkę, z którą się identyfikują.” – wyjawiła Evelyn Mazzocco, wiceprezes i dyrektor generalny Barbie.
Kolekcja trafi do sprzedaży wiosną tego roku, ale zabawki można oglądać już teraz na oficjalnej stronie, na której możemy przeczytać: „Przedstawiamy lalki Barbie Fashionistas 2016. Kolekcja – odsłaniana etapami przez cały rok – obejmuje 4 sylwetki, 6 karnacji, 19 kolorów oczu, 20 fryzur oraz niezliczone modne stroje i akcesoria.”
Barbie trafiła nawet na okładkę magazynu Time, a tytuł artykułu brzmiał: „Czy teraz możemy przestać mówić o moim ciele?”
Warto dodać, że raporty wykazywały, że sprzedaż Barbie spadła o 20% od 2012 do 2014 roku i problem nie zmalał także w 2015 roku. Tym samym, firma ma zapewne nadzieję, że nowe lalki przyczynią się do wzrostu zysków spółki.
(źródło: stylist.co.uk, boredpanda.com)