Hiszpańska marka Zara, podążając za znanymi projektantami, postanowiła łamać bariery płciowe i wprowadzić nowy dział – Ungendered. Odzież z nowej linii dostępna jest już w Internecie.
Możemy w niej znaleźć koszulki, dżinsy, bluzy i spodnie dresowe i nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że cała kolekcja jest neutralna płciowo. Odzież wykonana jest głównie z bawełny i ma stonowane kolory. Prócz tego, jest naprawdę przystępna cenowo, Zara zapewnia, że żadne z ubrań nie będzie kosztować więcej niż 50 dolarów.
Na fotografiach przedstawiających linię, każdy element jest zaprezentowany zarówno na modelu płci męskiej jak i żeńskiej.
Inditex, którego flagową marką jest właśnie Zara, już w przeszłości wprowadzał linie odzieżowe neutralne płciowo; Pull & Bear, który jest również własnością tej firmy odzieżowej, wcześniej zaprezentował kolekcje, które zawierały elementy unisex.
Przyglądając się panującym ostatnio trendom modowym, można dostrzec, że coraz więcej projektantów sprzeciwia się sztywnym podziałom na płeć. Niedawno na przykład Jaden Smith był twarzą damskiej kolekcji od Louis Vuitton.
Hiszpańska marka już niebawem zapewne zainspiruje inne duże sieciówki do wprowadzenia podobnych kolekcji, rezygnując z oznaczeń na metkach sugerujących dla kogo przeznaczone są ubrania. A co Wy sądzicie o rezygnacji z podziałów płciowych?
(źródło: konbini.com, pinknews.co.uk)