Przygotuj popcorn, usiądź wygodnie na kanapie i przygotuj się na napływ inspiracji ze świata filmu.
Spis treści
1.Deli Man
To zabawne dokumentalne kroniki powstania sieci delikatesów w latach 30′ w USA. Filmowcy przesłuchali wielu właścicieli w tym Ziggy’ego Grubera, właściciela Kenny & Zyggy’s – niezwykle popularnych delikatesów w Houston.
W filmie Gruber jest charyzmatyczny i inspirujący a film pokazuje jak bardzo troszczy się o swoją działalność i klientów. Jest energiczny, ma obsesję na punkie wysokiej jakości i kocha to co robi. Film ilustruje znaczenie pasji i serca w biznesie i pokazuje, że ci, którzy znajdą swoją pasję znajdą też sukces.
2.Złota dama
Film opowiada historię starszej żydowskiej kobiety, która 50 lat później stara się odzyskać dzieła sztuki zrabowane jej rodzinie przez nazistów. Zaczyna długą i trudną batalię z austriackim rządem, aby odzyskać rodzinne malunki.
Film przedstawia walkeę pomiędzy świadomością kiedy się podddać, a kiedy walczyć do końca. Ta równowaga to jeden z najtrudniejszych aspektów, które muszą opanować przedsiębiorcy.
3. Wilk z Wall Street
„Wilk” przedstawia szczegóły zepsucia i dekadencji prawdziwego maklera Jordana Belforta. Od szalonych biurowych imprez po hurtowe branie narkotyków – w filmie znajdziemy wszystkie krzykliwe i ciemne strony biznesu.
Chciwość, hedonizm i oszustwa mogą być kuszące dla niektórych, ale wszystkich ostatecznie doprowadzą do porażki. W życiu i biznesie nie ma drogi na skróty. By zbudować wiarygodny biznes oparty na wartościach, należy poświęcić dużo czasu.
4. Boyhood
Film jest kroniką dzieciństwa młodego chłopca – to pierwszy film, w którym kręcono tego samego aktora przez okres 12 lat. I jest trochę jak fioletowa krowa.
„Jeśli widziałeś jedną krowę, to widziałeś je wszystkie. Ale co, jeśli jedna z krów byłaby fioletowa?” – pisze w swojej książce Seth Godin – „Zrób fioletową krowę. Uzyskaj zgodę ludzi, aby dowiedzieć się, co tak naprawdę chcą”
Fioletowe krowy przyciągają uwagę i rozpoczynają rozmowy. Bądź niezwykły, odróżniaj się, a zwrócisz uwagę branży i klientów.
5. Królowa
Historia tego jak brytyjska rodzina królewska zareagowała i publicznie odpowiedziała na śmierć księżnej Diany. Królowa mimo, że została wezwana, by złożyć oficialne oświadczenie i wyrazić żal, była uparta, uznając śmierć jako prywatną sprawę rodziny.
Jej strategia była katastrofą, a media i Brytyjczycy byli oburzeni pozornie zimnym opanowaniem królowej. Ponieważ coraz więcej osób składało hołd zmarłej przy pałacach Kensington i Buckingham, królowa wydała oświadczenie i doceniła wyrazy smutku wyrażane przez ludność.
Film pokazuje, że niezależnie od pozycji, należy słuchać innych i skorzystać z porad w czasach kryzysu. Posłuchaj co mówi publika, rozważ porady zaufanych kolegów i zrezygnuj z uporu i przestarzałych tradycji.
(źródło: entrepreneur.com)