Czym jest success story? Spełnionym marzeniem.
„(Nie)wielkie”? „Niewielkie”, bo początkowo nierealne. „Wielkie”, bo okazało się możliwe do zrealizowania.
Marzenia – to myśli, pragnienia i potrzeby. Dość oczywiste, jednak często abstrakcyjne i nierealne. Ma je większość z nas. Mniejsze i większe. Wbrew pozorom mogłoby się wydawać, że te mniejsze są łatwiejsze w realizacji. Jednak zwykle okazuje się inaczej. Dlaczego? Bowiem jesteśmy skłonni klasyfikować nasze marzenia według ilości przeznaczanych pieniędzy na ich spełniane. Większe, jako pozornie droższe, uważamy za trudniejsze w osiągnięciu. Tymczasem są i mniejsze marzenia, które nic nie kosztują, a wymagają od nas znacznie więcej niż kolejnych wydanych „zer”. Przekonajcie się sami!
Spis treści
Kampania edukacyjna #zespolkolorowychskarpetek powered by Digital Resolution
Corocznie 21 marca obchodzony jest Światowy Dzień Zespołu Downa. W Polsce z wadą genetyczną żyje ok. 60 000 osób. Każda z nich ma swoje marzenia, pasje, hobby. To osoby, które mają takie same potrzeby, jak my wszyscy. Pragną szacunku, tolerancji i akceptacji. Nie wszyscy też wiedzą, że charakterystyczną cechą osób z trisomią chromosomu 21’, jest zakładanie skarpetek nie do pary. Aktualnie bardzo modne, ale dla tych osób mające głębsze znaczenie.
W Polsce istnieje wiele stereotypów związanych z zespołem Downa. W celu ich obalania agencja Digital Resolution wraz z partnerami ze świata marketingu i mediów zorganizowała kampanię edukacyjną. Digital Resolution pokazuje, że marketerzy potrafią na chwilę zapomnieć o monetyzowaniu reklam, jeśli cała ich praca i energia poświęcana jest szczytnemu celowi. Clue kampanii to przede wszystkim edukacja Polaków na temat zespołu Downa. Podkreślanie, że osoby z wadą genetyczną mają takie same potrzeby, jak osoby zdrowe. Uświadamianie, że rola osób z zespołem Downa w społeczeństwie jest bardzo ważna, abyśmy w codziennej pogoni potrafili być wrażliwi i pomagać innym, niekoniecznie dostając coś w zamian.
Na potrzeby kampanii został przygotowany poniższy spot edukacyjny, który w zabawny sposób obala stereotypy na temat choroby Downa. Osoby z wadą genetyczną potrafią być tak samo szczęśliwe, jak osoby zupełnie zdrowe.
Background akcji #zespolkolorowychskarpetek
Na początku było marzenie – Monika Bielawska, 25 letnia dziewczyna z zespołem Downa, chciała zostać gwiazdą. Jej siostra – Kaja Bielawska – długo zastanawiała się, jak je spełnić. Pewnego dnia obie stały w kolejce sklepowej. Przed nimi dwie kobiety, które sprzeczały się między sobą. W pewnym momencie jedna do drugiej powiedziała: „Ty Downie”. Monika słysząc to, odwróciła się i wyszła ze sklepu. Z kolei Kaję zalała fala złości. Postanowiła, że nie będzie edukować każdego z osobna, ale stworzy kampanię edukującą wszystkich Polaków na temat zespołu Downa.
Success story w dwóch odsłonach
21 marca 2019 roku to wielki dzień nie tylko ze względu na Światowy Dzień Zespołu Downa. W tym dniu spełnią dwa piękne marzenia. Monika będzie twarzą ogólnopolskiej kampanii, Kaja – jej siostra – rozpocznie akcję edukacyjną na temat wady genetycznej, jaką jest trisomia chromosomu 21’.
Thank You <3
Szczególne podziękowania ze strony Digital Resolution należą się partnerom ze świata marketingu i mediów. W tym również dla Blaber za możliwość umieszczenia tego wpisu 🙂 Jeszcze raz dziękujemy i zachęcamy wszystkich w tym dniu to założenia kolorowych skarpetek nie do pary, zrobienia zdjęcia oraz udostępnienia w social mediach z hastagiem #zespolkolorowychskarpetek. Ciekawe ilu nas będzie? : )
Więcej informacji o kampanii znajdziecie na tej stronie: zespolkolorowychskarpetek.pl