Nowe Polo już wchodząc na rynek zapowiadało się obiecująco. Po kilku miesiącach od premiery oczekiwania wszystkich entuzjastów tylko się potwierdziły. To małe auto wysunęło się na prowadzenie w aż 3 kluczowych kategoriach.
Spis treści
NAJbezpieczniejszy
Według niezależnej organizacji European New Car Assessment Programme Nowe Polo jest najbezpieczniejszym autem w klasie „samochodów najmniejszych”. Uzbrojone już w standardowy pakiet wyposażenia uzyskało 5/5 gwiazdek w sumarycznym teście zderzeniowym. Taki wynik od 2002 roku, kiedy to Renault Laguna jako pierwsza uzyskała maksymalną liczbę gwiazdek, uznawany jest za potwierdzenie najwyższej klasy bezpieczeństwa pasażerów wewnątrz auta.
Jest to realna gwarancja bezpieczeństwa dla pasażerów. Euro NCAP testuje samochód w 4 aspektach: bezpieczeństwa dorosłego pasażera, dziecka, pieszego oraz skuteczności systemów asystujących. Nowe Polo 6. generacji okazało się najbezpieczniejszym szczególnie dla pasażerów dorosłych – uzyskany w tej kategorii wynik to 96%. Suma wyników uplasowała nowego Volkswagena na najwyższej pozycji w kategorii i przyniosła mu tytuł „Best in class”, a to w świecie motoryzacyjnego bezpieczeństwa jest najbardziej prestiżowym wyróżnieniem.
NAJoszczędniejszy
Klasa małych samochodów jest bardzo konkurencyjna. Klienci mają do wyboru między innymi Forda Fiestę, Nissana Micrę, Opla Corsę, Toyotę Yaris i inne. Jeżeli czynnikiem decyzyjnym miałaby być nie tylko bezpieczeństwo, ale i ekonomiczność pojazdu, Polo będzie ponownie najlepszym wyborem. W rankingu Eurotaxu zajmuje 1. miejsce jako auto najoszczędniejsze w eksploatacji.
Cena bazowa Nowego Polo jest nieznacznie większa niż u konkurencji. Różnica ta jednak to po pierwsze wyższy komfort i jakość wykonanie, a po drugie – i co ważniejsze – owa różnica bardzo szybko się zwróci. Duże zainteresowanie na rynku wtórnym (a więc wysoka cena odsprzedaży), mała awaryjność, dostępność części i wiele innych czynników sprawiają, że w porównaniu do konkurencyjnych producentów Volkswagen traci na wartości z biegiem czasu procentowo najmniej. Dla przykładu, Polo w wersji Trendline z silnikiem 1.0 TSI 95 KM, po 4 latach użytkowania i przebiegu w wysokości 60 tysięcy kilometrów jest wciąż warte 56,6% ceny bazowej. To prawie o 5 punktów procentowych więcej niż francuskie Clio.
Nowe Polo ma również najmniejsze koszty eksploatacyjne. Przy spalaniu paliwa na poziomie 4,4 l/100 km, tanich i nieprzesadnie częstych przeglądach technicznych oraz stosunkowo tanich częściach, przez 4 lata zaoszczędzimy nawet do 4 400 złotych względem Forda Fiesty.
Podsumowując – biorąc pod uwagę koszty eksploatacji, realne zużycie paliwa oraz niską utratę wartości, Polo jest bez porównania najtańszym autem w użytkowaniu.
NAJlepszy
Pożądany. To chyba trzecie słowo-klucz na liście zalet nowego VW Polo. W plebiscycie AUTO LIDER 2017 model zdobył najwięcej głosów w kategorii Auta małe i miejskie, zostając ulubieńcem tłumów. Nowe Polo pokonało min. Forda Fiestę i Citroena C3.
I nic dziwnego, bo linia auta zachwyca zarówno znawców, jak i amatorów na całym świecie. To już od lat standard, że VW prezentuje auta intrygujące, niemniej jednak pełne klasy i dostojnej świeżości. Trend potwierdza się nie tylko w zachwycie fanów marki, ale przekłada się również na preferencje konsumentów, szczególnie tych świadomych.
Mały, wygodny, ekonomiczny, bezpieczny… To szereg zalet, które, jak widać, są poparte opinią wielu ekspertów i samych klientów. Fizyka podpowiada, że nic w tym świecie nie bierze się znikąd – Nowe Polo po prostu na nagrody zasłużyło. Na chwilę obecną to bezdyskusyjny lider w swojej klasie.