Spis treści
Po pierwsze: Podwyżki dla nauczycieli
Zmiany te zaczynają się od znaczących podwyżek dla nauczycieli. W 2024 roku nauczyciele mogą oczekiwać wzrostu wynagrodzeń o 30-33%, co jest odpowiedzią na lata niedoceniania ich pracy i niskich płac. Ta decyzja ma na celu nie tylko poprawę warunków życia nauczycieli, ale także zwiększenie prestiżu zawodu i przyciągnięcie młodych, ambitnych osób do pracy w oświacie.
Po drugie: Zmiany dla uczniow!
Oprócz podwyżek, szkoły i uczniowie również doświadczą zmian. Jedną z nich jest ograniczenie liczby prac domowych, które ma na celu zmniejszenie obciążenia uczniów i skupienie się na efektywniejszych metodach nauczania. Zmniejszona zostanie również liczba lekcji religii, dzięki czemu program nauczania w szkołach stanie się bardziej zrównoważony i uniwersalny. Ma to stanowić także odpowiedź na potrzeby coraz bardziej różnorodnej społeczności uczniowskiej.
Nowością są także testy sprawnościowe, które mają na celu lepsze zrozumienie indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów. To innowacyjne podejście ma pomóc w dostosowaniu metod nauczania do indywidualnych predyspozycji uczniów, co może przynieść lepsze efekty w procesie edukacyjnym.
Dodatkowo, wprowadzenie elektronicznych legitymacji (eLegitymacji) zastępujących tradycyjne papierowe wersje to krok w stronę modernizacji i cyfryzacji systemu edukacyjnego, który nie tylko ułatwi kwestia administracyjne, ale i przybliży polskie szkoły do standardów nowoczesnej edukacji cyfrowej.
Podsumowując, idzie nowe!
Chciałoby się rzec, nareszcie. Nie od dzisiaj wiadomo, że odpowiednie wynagrodzenie nauczycieli jest kluczowe dla ich motywacji i ma zdecydowany wpływ na wybór zawodu przez młodych ludzi. Wyższe płace mogą przyciągnąć talent i pasję, które są niezbędne w kształtowaniu przyszłych pokoleń. Ponadto, umożliwia ono nauczycielom inwestowanie w swoje szkolenie i rozwój zawodowy, co bezpośrednio przekłada się na jakość nauczania i innowacyjność w podejściu do edukacji.
Zmiany te mają szansę zrewolucjonizować polską edukację, uczynić ją bardziej atrakcyjną dla nauczycieli i bardziej efektywną dla uczniów. To nasze zdanie. A jakie jest Twoje?
6 komentarzy
Zlikwidować plastykę muzykę technikę już 3 godziny mniej
Zajęcia z plastyki i muzyki powinny być dla wszystkich i w każdej klasie. Po co zabierać młodemu człowiekowi coś, co go rozwija i doskonali.
Zmniejszenie ilości zadawanych prac domowych dobry pomysł ale tylko w przypadku zmian programowych bo jest przeładowany . Ważne klasy są zbyt liczne !!!! W przypadku kiedy 40% uczniów ma zaburzenia to taki system nie zdaje egzaminu! Ponadto , wiedza przekazywana jest za szybko i po łebkach. Przeładowany program składający się z wielu niepotrzebnych wiadomości. W szkole Podstawowej przekazywana wiedza winna być na poziomie podstawowym . Wiedza, która ułatwi nam codzienne życie, logiczne myślenie, kojarzenie, żeby móc samemu myśleć i rozumieć co czyta. Kiedy młody człowiek przyjdzie do urzędu nie będzie potrzebował matki u boku żeby wypełnić wniosek o wydanie prawa jazdy.
Lektury to katastrofa. Dzieci nie czytają a jeśli to robią to nie rozumieją tekstu. Niektóre lektury to chyba w programie od kilkudziesięciu lat . Poznajmy dobrze historię Polski, poznają dobrze mapę Polski, Europy, znają kontynenty , oceany, podstawowe informacje o ziemi. Uczmy języków w szkołach a nie na korepetycjach. Czy naprawdę jest jest niezbędna matura matematyki ?
Niech humaniści wybiorą na maturze przedmioty humanistyczne
A umysły ścisłe z nauk ścisłych .
Humanista nie pójdzie na studia matematyki
A matematyk na polonistykę
Więcej psychologów w szkołach !!!!
Zmniejszenie ilości zadawanych prac domowych dobry pomysł ale tylko w przypadku zmian programowych bo jest przeładowany . Ważne klasy są zbyt liczne !!!! W przypadku kiedy 40% uczniów ma zaburzenia to taki system nie zdaje egzaminu! Ponadto , wiedza przekazywana jest za szybko i po łebkach. Przeładowany program składający się z wielu niepotrzebnych wiadomości. Zapomnieliśmy że to powinna być podstawowa wiedza która ułatwi nam codzienne życie, logiczne myślenie, kojarzenie. Lektury to katastrofa. Dzieci nie czytają a jeśli to robią to nie rozumieją tekstu. Niektóre lektury to chyba w programie od kilkudziesięciu lat . Poznajmy dobrze historię Polski, poznają dobrze mapę Polski, Europy, znają kontynenty , oceany, podstawowe informacje o ziemi. Uczmy języków w szkołach a nie na korepetycjach. Czy naprawdę jest jest niezbędna matura matematyki ?
Niech humaniści wybiorą na maturze przedmioty humanistyczne
A umysły ścisłe z nauk ścisłych .
Humanista nie pójdzie na studia matematyki
A matematyk na polonistykę
Więcej psychologów w szkołach !!!!
Zmniejszenie ilości zadawanych prac domowych dobry pomysł ale tylko w przypadku zmian programowych bo jest przeładowany . Wiedza przekazywana jest za szybko i po łebkach. Przeładowany program składający się z wielu niepotrzebnych wiadomości. Zapomnieliśmy że to powinna być podstawowa wiedza która ułatwi nam codzienne życie, logiczne myślenie, kojarzenie. Lektury to katastrofa. Dzieci nie czytają a jeśli to robią to nie rozumieją tekstu. Niektóre lektury to chyba w programie od kilkudziesięciu lat . Poznajmy dobrze historię Polski, poznają dobrze mapę Polski, Europy, znają kontynenty , oceany, podstawowe informacje o ziemi. Uczmy języków w szkołach a nie na korepetycjach. Czy naprawdę jest jest niezbędna matura matematyki ?
Niech humaniści wybiorą na maturze przedmioty humanistyczne
A umysły ścisłe z nauk ścisłych .
Humanista nie pójdzie na studia matematyki
A matematyk na polonistykę
Więcej psychologów w szkołach !!!!
Zmniejszenie ilości zadawanych domowych dobry pomysł ale tylko w przypadku zmian programowych bo jest przeładowany . Dzieci uczą się szybko i po łebkach. Przeładowany program składający się z wielu niepotrzebnych wiadomości. Zapomnieliśmy że to powinna być podstawowa wiedza która ułatwi nam codzienne życie, logiczne myślenie kojarzenie. Lektury to katastrofa. Dzieci nie czytają a jeśli to robią to już robią to ich nie rozumieją. Poznajmy dobrze historię Polski, poznają dobrze mapę Polski, Europy, znają kontynenty , oceany, podstawowe informacje o ziemi. Uczmy języków w szkołach a nie na korepetycjach. Czy naprawdę jest jest niezbędna matura matematyki ?
Niech humaniści wybiorą na maturze przedmioty humanistyczne
A umysły ścisłe z nauk ścisłych .
Humanista nie pójdzie na studia matematyki
A matematyk na polonistykę
Więcej psychologów w szkołach !!!!
Wprowadzić przedmioty jako obowiązkowe i fakultatywne i te wg zaawansowania.
Po co na siłę usczczesliwuac wszystkich z zajęć z muzyki albo plastyki
Wprowadzić bloki tematyczne i testy dzieciom żeby poznać ich predyspozycje