Instagram – kiedyś aplikacja do dzielenia się zdjęciami z Twojego telefonu, obecnie platforma, dzięki której możesz dotrzeć do potencjalnych klientów i zwiększyć swoją sprzedaż. Dziś z pomocą naszych twórców sprawdzimy, jak profil firmowy na Instagramie może Ci pomóc w rozwijaniu Twojego biznesu.
Według badania przeprowadzonego przez HootSuite na początku 2021 roku, z Instagrama korzysta już prawie 10mln Polaków. Dzięki udogodnieniom proponowanym przez platformę, można tam z powodzeniem reklamować swoje produkty i usługi, pozyskiwać nowych klientów, a przede wszystkim – zwiększać sprzedaż. A to wszystko za pomocą profilu firmowego. O tym, jakie daje możliwości i dlaczego warto się na niego przełączyć, pisaliśmy już tutaj.
Jednak samo założenie konta firmowego i suche ogłoszenia reklamowe to za mało, żeby zbudować świadomą społeczność, która nie tylko z Tobą zostanie, ale również Ci zaufa i zdecyduje się na kupno Twoich usług lub produktów. Zacznijmy zatem od początku.
Spis treści
Jak założyć profil firmowy na Instagramie?
Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta na Instagramie, to zainstaluj w telefonie aplikację Instagram (dostępna w AppStore, Google Play oraz Windows Phone Store), wpisz e-mail oraz bezpieczne hasło lub skorzystaj z opcji połączenia konta z istniejącym już profilem biznesowym Twojej firmy na Facebooku. Następnie wybierz nazwę użytkownika, którą możesz zmienić w każdej chwili.
Teraz czas odpowiedzieć na pytanie, jak zmienić konto prywatne na firmowe? Niezależnie od tego, czy dopiero założyłeś_aś konto, czy prowadzisz je od dłuższego czasu jako profil prywatny, wejdź w menu ustawień -> konto -> przełącz na konto profesjonalne. Wybierz kategorię, która jest najbliższa Twojej działalności i dodaj informacje kontaktowe oraz adres witryny internetowej lub sklepu.
Więcej przydatnych informacji o tym, jak konfigurować swój profil firmowy przygotował nasz twórca Mateusz Glanert. Mateusz jest przedsiębiorcą, który na swoim kanale Youtube dzieli się swoją wiedzą dotyczącą prowadzenia własnej działalności.
Jak zwiększyć sprzedaż mając konto firmowe na Instagramie?
Samo założenie konta firmowego to dopiero początek przygody. Warto umiejętnie budować bazę swoich obserwatorów – jak to zrobić?
- Pod żadnym pozorem nie kupuj sztucznych kont. Algorytm Instagrama błyskawicznie wyłapuje profile, na których ilość obserwujących nie przekłada się na ich aktywność na Twoim profilu i zdecydowanie ogranicza Twoją widoczność na platformie.
- Przywiązuj wagę do wizualnej jakości publikowanych treści. W przypadku tego portalu jest to o tyle istotne, że początkowo obserwatorzy w swoim feedzie widzą samo zdjęcie, dopiero po kliknięciu w nie, zobaczą pełną treść postu.
- Pamiętaj również o jakości merytorycznej – obserwatorzy chętniej do Ciebie zajrzą, gdy będą zaciekawieni publikowanymi przez Ciebie treściami.
- Postaw na Instastories – twórz ciekawy graficznie content, który przyciągnie wzrok i skłoni użytkowników do przejścia na Twoją stronę/sklep. Warto wspomnieć, że w tym roku Instagram umożliwił dodawanie linków w Instastories wszystkim użytkownikom, niezależnie od liczby obserwujących. Polecamy też lekturę naszego artykułu pt. Jak nagrywać dobre Instastories?
- Korzystaj z hashtagów, czyli charakterystycznych haseł, po których można znaleźć określone treści. Warto też oznaczać swoją lokalizację, po której łatwiej będzie trafić na Wasz profil osobom spoza grona Waszych obserwujących.
- Oznaczaj w swoich postach i Instastories firmy oraz użytkowników i bierz udział w dyskusjach na innych profilach.
Więcej przydatnych wskazówek dotyczących rozwoju konta firmowego i zwiększania swoich zasięgów, zdradzi nasz twórca Marcin Pietraszek z bloga bossblog.pl. Marcin jest specjalistą od PR-u i social mediów, dlatego warto do niego zaglądać, gdy chcecie rozwijać swój biznes w Internecie.
Czym są zasięgi organiczne na Instagramie i jak je zwiększać?
Mimo, że Instagram o wiele łaskawiej traktuje kwestię algorytmów, niż Facebook, to jednak wciąż powinno się zwracać na nie uwagę. Żeby sprawnie budować zasięgi organiczne (czyli to, jak często nasze treści będą widoczne dla użytkowników bez płacenia za ich wyświetlenia) warto poznać kilka zależności, które Wam w tym pomogą.
Najważniejszą z nich jest budowanie interakcji z użytkownikami – im większy ruch pod danym postem w postaci polubień i komentarzy, tym lepiej dla Waszej widoczności. Dlatego warto w swoich wpisach stawiać otwarte pytania, które wywołają dyskusję w komentarzach. Warto również na takie komentarze odpisywać. Głównym zadaniem algorytmów jest uczenie się, co dla danego odbiorcy jest atrakcyjne i wyświetlać mu to jak najczęściej. Dlatego jeśli Twoi obserwatorzy będą aktywni pod Twoimi wpisami, to w przyszłości częściej zobaczą Twoje nowe posty w pierwszej kolejności.
Istotne są również hashtagi. To dzięki nim wyszukają Cię nowi użytkownicy. Dlatego bardzo ważne jest, żeby stosować je umiejętnie i z ich pomocą trafnie określać treści, które można znaleźć na Twoim profilu. Instagram może ukrywać wpisy, jeżeli użyte przez Ciebie hashtagi nie będą miały nic wspólnego z tematem, który poruszasz. W praktyce oznacza to, że Twoje posty nie wyświetlą się Twoim odbiorcom w feedzie, dopóki sami z siebie nie wejdą na Twój profil.
Kolejnym ważnym aspektem są regularne publikacje zarówno postów, jak i Instastories. Zasięgi budujesz dzięki reakcjom swojej społeczności – im jest większa, tym częściej Twój profil wyświetli im się w pierwszej kolejności. A brak publikacji oznacza brak interakcji, dlatego gdy opublikujesz post po dłuższym czasie, nie wyświetli się on dużej grupie odbiorców.
Od dłuższego czasu Instagram umożliwia zapisywanie postów przez obserwatorów. Dlatego im więcej z nich uzna Twój wpis za przydatny i zapisze go sobie, tym częściej zobaczy w przyszłości Twoje kolejne publikacje.
Ciekawą opcją na budowanie zasięgów organicznych są również tzw. reposty Instastories. Jeżeli w swoim Instastories oznaczysz inne profile, to mogą one podzielić się Twoim contentem w swoich Instastories – dzięki temu dotrzesz do użytkowników spoza swojej grupy obserwatorów i istnieje duża szansa, że przejdą na Twój profil, co zostanie odnotowane przez Instagram.
Więcej szczegółów przedstawią Wam nasi twórcy Dominika i Piotr Pliszka z bloga dpblog.fr. Specjalizują się w influencer marketingu oraz e-commerce, dzięki czemu przedstawione w artykule wskazówki zebrali na podstawie własnych doświadczeń.
Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zajrzeć do statystyk swojego profilu firmowego. To ogromna skarbnica wiedzy dotycząca Twojej społeczności. To tam sprawdzisz w jakich godzinach najlepiej publikować posty, żeby dotarły do jak największej ilości osób. Tam też przeanalizujesz, które z Twoich wpisów wzbudzają duże zainteresowanie, a które wręcz przeciwnie. Tam również poznasz swoją główną grupę docelową, dzięki czemu będziesz mógł/mogła dostosować ton swoich publikacji, żeby wpasować się w gust swojej społeczności.
Obecnie Instagram to o wiele więcej, niż aplikacja do publikowania ładnych zdjęć. To potężne narzędzie do budowania własnej społeczności, co może znacznie przełożyć się na sukces Twojego biznesu. Dlatego jeśli planujesz pozyskanie nowych klientów, to profil firmowy na Instagramie może być doskonałym rozwiązaniem.