Rok 2022 zdecydowanie należał do rolek. Nic jednak nie trwa wiecznie i w styczniu CEO Instagrama zapowiedział zmiany w działaniu jego algorytmów na korzyść postów. Czy to oznacza pożegnanie z formatem filmików?
Gdy na Instagramie, pośród nieruchomych kafelków pojawiły się pierwsze rolki, Instagram po prostu zawrzał. Dla jednych było to fantastyczne nowe narzędzie, dzięki któremu dało się pokazać więcej, fajniej i lepiej. Wśród nich jest biznesswoman, ekspertka od social mediów – Natalia Sheveleva. Na swoich profilach uczy, jak wykorzystać Internet do promocji swojego biznesu, a przez ostatni rok dodała sporo materiałów, jak robić angażujące rolki, które przyciągną na profil nowych odbiorców.
Natalia wyjaśnia krótko, o co chodzi z ogłoszeniem CEO w sprawie filmików.
Okazuje się, że w 2022 roku nie przyniosły one takiego zysku, jak spodziewali się właściciele platformy. Nie sprawi to jednak, że rolki znikną zupełnie. Po prostu nowe algorytmy Instagrama będą nastawione na to, by promować też posty, a nie jak dotąd, dawać największe zasięgi filmikom. Wszystko dla zachowania balansu na platformie.
Te wiadomości na pewno nie przerażają Natalii. Jako doświadczona użytkowniczka social mediów i właścicielka własnego biznesu, wie, że ze zmianami nie ma co walczyć. Lepiej je uważnie obserwować i wykorzystać swoje umiejętności, by się do nich dostosować, choć, jak sama przyznaje, rolki uwielbia i bez nich Instagram byłby dla niej nudny.
Nie każdy jednak podziela jej entuzjazm, co do krótkich filmików. Wielu użytkowników, w tym twórców cyfrowych uważa, że to upodabnianie się do TikToka nie wyszło Instagramowi na dobre. Pod postem Natalii sporo osób opisuje, w jaki sposób rolki zniechęciły ich nie tylko do tworzenia treści, ale również do odwiedzania innych profili. Odejście od nich przyjęłyby raczej z ulgą, niż z obawą.
Tak o nich pisze np. @styldodechy:
Zdanie to podziela też profil @feniksowy:
Wszystkie komentarze na ten temat przeczytacie pod postem na profilu @nataliaostory.
Super, że Instagram dał nam możliwość dodawania reels’ów. Jednak dobrze będzie, jeśli platforma stanie się bardziej zbalansowana i skuteczne będą zarówno filmy, jak i klasyczne posty oraz karuzele. W końcu dobrze mieć więcej opcji i z nich wybrać, te, w których czujemy się najlepiej i które sprawdzają się dla naszego konta. Tak możemy być autentyczni, a to jest właśnie to, co doceniają obserwatorzy.