Ostatnio coraz więcej przedsiębiorców stawia na reklamę swoich produktów lub usług w Internecie. Dziś z pomocą naszych twórców sprawdzimy, czy warto założyć konto biznesowe na Instagramie i dlaczego właśnie tam?
Mamy to szczęście, że w obecnych czasach własną firmę może założyć niemalże każdy. W dodatku nie trzeba dużych nakładów finansowych, żeby zareklamować swój biznes. Jednak co zrobić, żeby faktycznie zaistnieć w świadomości potencjalnych konsumentów? Większość stawia na konto biznesowe na Facebooku, który jest obecnie najpopularniejszym portalem społecznościowym, z którego korzystają Polacy. Jednak dynamiczne zmiany i obcinane zasięgów organicznych sprawia, że coraz ciężej zawalczyć tam o uwagę klientów.
Spis treści
Dlaczego konto biznesowe na Instagramie może być lepszym rozwiązaniem, niż na Facebooku?
Początkowo Instagram był miejscem, w którym społeczność mogła dzielić się zdjęciami robionymi przy pomocy swoich telefonów. Jednak ta formuła przez lata mocno ewoluowała i obecnie z powodzeniem można tam rozwijać własny biznes i pozyskać nowych klientów.
To właśnie tam można codziennie dotrzeć do prawie 10mln Polaków, a z badań przeprowadzonych w tym roku przez Hootsuite wynika, że Twoją reklamę może zobaczyć prawie 30% Polaków powyżej 13-go roku życia.
Facebook coraz mocniej przypomina portal newsowy. Z kolei Instagram dzięki mniejszemu ograniczeniu zasięgów oraz funkcji Instastories sprawia, że Twoim obserwatorom łatwiej jest dotrzeć do Twoich treści.
Taką zależność zaważył również nasz twórca Marcin Pietraszek z bloga bossblog.pl, na którym znajdziecie wiele przydatnych artykułów dotyczących rozwoju swojego biznesu w Internecie.
Wiele firm, które prowadzą swoje konta zarówno na Facebooku, jak i Instagramie wskazuje, że w przypadku tego drugiego portalu, użytkownicy są o wiele bardziej skłonni do interakcji, a co za tym idzie – łatwiej jest zbudować własną społeczność.
Te słowa potwierdza nasz twórca Artur Przybut z bloga technologicznego szklanysamuraj.pl. W swoim artykule wymienia zalety konta na Instagramie i powody, dla których jest to jego ulubiona platforma.
Profil biznesowy, czy prywatny?
Instagram firmowy ma kilka udogodnień, które w przypadku prowadzenia biznesu mogą mieć kluczowe znaczenie w docieraniu do nowych klientów. Przede wszystkim można go uzupełnić o dane firmy oraz stronę internetową, co znacznie ułatwi obserwatorom bezpośrednie przejście do sklepu. Profil firmowy na Instagramie to również dostęp do rozbudowanych statystyk, które umożliwiają między innymi:
- Poznanie grupy docelowej – wiek, płeć, demografia
- Monitorowanie skuteczności swoich działań – które posty generują największe zaangażowanie, a które wręcz przeciwnie
- Analizowanie godzin, w których nasza grupa docelowa jest najaktywniejsza na Instagramie (co może być ważną podpowiedzią w przypadku godzin publikacji)
- Śledzenie wzrostu i spadku ilości kont, które danego dnia zaobserwowały profil lub postanowiły go odobserwować (to również ważna wskazówka dotycząca tego, jakie treści są mile widziane przez obserwatorów)
- Sprawdzenie, ile osób w danym okresie przeszło z konta Instagramowego na stronę sklepu
Te i wiele innych funkcji znajdujących się w Instagram Insights może pomóc Ci opracować odpowiednią strategię komunikacji.
Konto firmowe na Instagramie daje Ci również możliwość opublikowania sponsorowanych postów oraz Instastories, które pozwalają dotrzeć do jeszcze większej grupy docelowej, niż ta, która składa się z osób obecnie obserwujących Twój profil.
Nasza twórczyni Dominika Pliszka jest jest specjalistką od influencer marketingu. W swoim artykule na blogu dpblog.fr szczegółowo przedstawiła funkcjonalność statystyk oraz ich przełożenie na budowanie społeczności.
Niezależnie od wielkości Twojej firmy, warto przetestować możliwości, jakie daje konto biznesowe na Instagramie. Budowanie zaangażowanej społeczności może widocznie przełożyć się na sprzedaż Twoich usług i produktów.