Miło zakończyć tydzień dobrymi wiadomościami. A zwłaszcza takimi, które dotyczą naszej planety. Choć w temacie wpływu człowieka na środowisko jest jeszcze wiele do zrobienia, dobrze wiedzieć, że każdy dzień przynosi zmiany na lepsze. Oto kilka dobrych wieści z kraju i ze świata.
Spis treści
Garść dobrych informacji
Jeśli obserwujecie profil @eko.paulinagorska, z pewnością wiecie o postach z serii #dobryczwartek. To właśnie w nich autorka publikuje informacje o tym, co dobrego dla środowiska dzieje się zarówno w Polsce, jak i na świecie. W ostatnim poście Paulina wspomniała m.in o osiedlach dla owadów w Finlandii, butelkomatach do PETów w polskich marketach (z posta dowiecie się, której sieci) i nowej alternatywie dla mięsa.
Jednak absolutnym numerem jeden na liście dobrych wiadomości jest inicjatywa Yvona Chouinarda – właściciela marki odzieżowej Patagonia:
Udziały dla planety
Więcej na temat tego człowieka i jego pomysłu napisał Szymon Bujalski, autor profilu @dziennikarz_dla_klimatu. Patagonia od lat wyprzedza konkurencję, jeśli chodzi o działania na rzecz środowiska i zrównoważonego rozwoju. Yvon, jako miłośnik górskich wycieczek zdaje sobie sprawę, jak wielki wpływ na dziki krajobraz ma działalność człowieka, szczególnie wielkich koncernów. Dlatego od lat dokłada starań, by nie obciążać środowiska.
Teraz 83-letni miliarder oddaje swoją firmę na rzecz naszej planety. Patagonia nie będzie już pomnażać kapitału właściciela i jego rodziny, ale przyczyni się do poprawy stanu środowiska naturalnego za pośrednictwem organizacji charytatywnej Szacuje się, że będzie to ok. 100 miliardów dolarów rocznie. Wszystkie szczegóły znajdziecie w poście na profilu @dziennikarz_dla_klimatu:
Ty też masz moc!
Fakt, że właściciel dużej firmy bierze odpowiedzialność za stan środowiska jest naprawdę budujący. Pamiętajmy jednak, że my również mamy wpływ na to, co dzieje się na świecie. Przypominają o tym m.in. nasze twórczynie: Daria, autorka boga ekocentryczka.pl oraz Julia Wizowska z bloga nanowosmieci.pl. Obie pokazują na swoich profilach, jak dokonywać świadomych wyborów na zakupach, być bardziej eko i lesswaste. Stosując się do ich rad pokazujemy, czego oczekujemy jako konsumenci i jest szansa, że coraz więcej firm będzie brało przykład z Patagonii.
Chwilowo to tyle dobrych wieści. Mamy nadzieję, że z czasem będzie ich coraz więcej.