Przemysł motoryzacyjny przechodzi najbardziej rewolucyjne zmiany od początku jego powstania. Jak erze aut elektrycznych, prowadzonych przez sztuczną inteligencję będą wyglądać samochody przyszłości?
Nowo założona marka Genesis Motors zadebiutowała na International Auto Show w Nowym Yorku swoim samochodem koncepcyjnym. Efekt przerósł oczekiwania, gdyż auto zachwyciło zwiedzających swoim innowacyjnym projektem.

reddit.com
Spis treści
Debiutant wyznacza trendy
Choć Genesis Concept zwraca już na siebie uwagę projektem karoserii, to prawdziwą największe zainteresowanie na targach wzbudziło wnętrze przypominające te znane z filmów science-fiction. Funkcję deski rozdzielczej pełni tu 21-calowy ekran dotykowy, na którym wyświetlane są wszystkie niezbędne informacje.

twitter.com
Wizja przyszłości BMW
Prototyp nazwany Vision Next 100 wygląda jakby został wyciągnięty prosto z filmu Tron i wyposażony został w szereg gadżetów i technologii niczym z filmów science-fiction. Wyposażono go między innymi w szybę z technologią wirtualnej rzeczywistości, która wyświetlać może dowolną ilość informacji z pokładowego komputera.
Zobacz również: Oto jak bezzałogowe samochody Forda mierzą się ze śniegiem i lodem

deviantart.com
Kolejnym usprawnieniem ma być program nazwany Towarzysz, który wraz z użytkowaniem samochodu ma się uczyć informacji o prowadzącym, dzięki czemu z czasem sam będzie mógł wykonać rutynowe zadania lub zaproponować poradę.
Samochód oczywiście wyposażony jest w tryb automatyczny, w którym to komputer steruje całym pojazdem. W trybie tym diody po bokach karoserii sygnalizują przechodniom, gdy przejście jest już bezpieczne.

flickr.com
Autonomiczne samochody przyszłości Google
Wizją Google na samochody przyszłości nie jest sprzedawanie pojazdów lecz świadczenie usługi. Użytkownicy mieliby wykupić miesięczny abonament, którego wysokość wahałaby się w zależności od stopnia korzystania z pojazdu. Samochody wracałyby wieczorem do punktów serwisowych, gdzie miałyby być serwisowane i monitorowane.
Google przewiduje, że obecny model zakupu samochodów na własność przez konsumentów już wkrótce się skończy i zostanie zastąpiony modelem usługowo-abonamentowym . Założenie wydaje się być wysoce prawdopodobne, gdyż już obecnie doświadczamy podobnych trendów w innych sektorach, w szczególności na rynku muzycznym i filmowym (takie serwisy abonamentowe jak Spotify, AppleMusic, czy Netflix szybko zdobywają znaczący udział w rynku).

twitter.com
(źródło: mashable.com, autocar.co.uk)