Lata 90. i początki XXI wieku to czas popkulturowego wybuchu. Ci, którzy je pamiętają, jeszcze chętniej wracają wspomnieniami do tego, co reprezentowało w Polsce powiew zachodu i towarzyszyło naszemu dorastaniu. Agnieszka Wróbel z Instagramowego ,,Sentymenty’’ odblokowuje te wspomnienia i podtrzymuje ducha naszego dzieciństwa – pełnego dziwnych reklam, zapomnianych słodyczy czy pierwszych polskich turbo seriali.
Spis treści
Specjalistka od lat 90.
Agnieszka Wróbel, której ,,Sentymenty” obserwuje na Instagramie już 172 tysiący osób, to specjalistka ds social mediów i redaktor on-line ELLE. To już kolejna twórczyni w naszej serii, której inspirująca praca wzbogacona jest naprawdę potężnym doświadczeniem w content marketingu i wyczuciem potrzeb współczesnego internauty. Agnieszka już od lat przenosi swoich odbiorców w sentymentalną podróż do lat 90. i początku XXI wieku, a dzięki jej materiałom zyskujemy cyfrowy pamiętnik tego, co robiło na nas wrażenie, ekscytowało nas lub po prostu – kształtowało popkulturę tamtych lat.
Nostalgiacore, której potrzebowaliśmy
Czy możemy narzekać na mały strumień informacji i popkulturowej obfitości w 2023? Zdecydowanie nie. Technologiczny wiek XXI to uczta dla naszych konsumenckich osobowości. Ale Agnieszka serwuje coś jeszcze pyszniejszego. Powrót do tego, czym żyliśmy w latach 90., to podróż i przygoda. Bo dzisiejszy zalew informacji i dobrobytu skutecznie wypełnia nasze mózgi, uszy, podniebienia. Dlatego tak łatwo zapominamy o tym, czym żyliśmy te 20 czy 30 lat temu.
Agnieszka dostarcza nam wspomnienia o najprostszych rzeczach, lecz tak łatwo zapomnianych. Czy są to ważne popkulturowe pamiątki? Tak, bo w pewien sposób kształtowały nas, jako ludzi, dostarczały rozrywki, wrażeń, smaku. Dawały początek temu, co obserwujemy i dzisiaj. Ale przede wszystkim to prawdziwe odblokowanie zapomnianych wspomnień, a te otwierają kolejne. I tak nostalgiacore wzbiera na sile, a my z uśmiechem chłoniemy te relikty lat 90.
BRAVO, polski Big Brother, a może trochę reklam?
Skarbiec stworzony przez Agnieszkę zdaje się nie kończyć. Lata 90. były tak bogate popkulturowo i konsumencko, że ciężko dostrzec limit wspomnień, które twórczyni może mieć jeszcze w zanadrzu. Słodycze, których już nie znajdziemy w sklepie, pierwsze polskie mega reklamy, polski Big Brother czy wycinki z Bravo. Pewne rzeczy wyparliśmy z pamięci na 20 lat, jednak wspomnienia szybko wracają.
Na profilu Sentymenty znajdziecie też okładki książek, które każdy miał na swojej ,,najntisowej’’ półce, gwiazdy o których zapomnieliśmy na dekady, modne stylizacje simów z pierwszych edycji tej gry, kadry z topowych teledysków czy też gadżety, bez których nie mogliśmy się obejść.
Który piórnik mieliście – pluszowy z NICI czy cool Fishbone? Bawiliście się Misiami Kobisiami czy Polly Pocket? Jak chipsy po szkole, to cebulkowe piłeczki Cheetos czy Hyper Pizzowe? No i oczywiście – na swoim pececie w salonie włączaliście Icy Tower, Simcity czy GTA 2? Takich pytań można zadać tysiące, bo bogactwo lat 90. okazuje się niezwykle obfite. I choć można polemizować – teraz jest więcej, lepiej, bardziej różnorodnie – to profil Agnieszki skutecznie udowadnia, że mieliśmy super dzieciństwo, w którym wcale nie było nudno.
Grzebanie (w najlepszym tego słowa znaczeniu) w przeszłości, zyskuje coraz więcej popularności. Lubimy te stare obrazki, kicz, wycinki z dzieciństwa. Sentymenty to miejsce, w którym możecie utknąć na długie godziny, a podróż na pewno jeszcze nie dobiega końca.