Poranny trop: Po czym poznać prawdziwego przyjaciela?
Są takie przyjaźnie, które budują i wspierają, ale są też „przyjaźnie“: toksyczne, ciągnące w dół, dobre jedynie z pozoru. Pytanie, jak je rozróżnić? Czy istnieją obiektywne kryteria, które pozwalają ocenić wartość czegoś tak bezcennego jak przyjaźń?
Istnieją. Przynajmniej według Karoliny Tuchalskiej-Siermińskiej, psycholożki i twórczyni bloga OdNova. I my się z nią zgadzamy!
Prawdziwy przyjaciel to ktoś, kto przede wszystkim szanuje – granice tej drugiej osoby, jej pragnienia, marzenia i potrzeby. Przyjaciel to również ktoś, kto jest dostępny – nie tylko w trudnych chwilach, ale też tych zwykłych, codziennych. Ktoś, kto umie słuchać i chce rozmawiać. Wspaniale jest mieć kogoś takiego!
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.