Spis treści
PR, Marketing i neuroróżnorodność
Głównym celem internetowej działaności Magdy jest uczynienie miejsc pracy bardziej przyjaznymi dla osób z ADHD. Realizuje to na profilu ADHD w pracy, gdzie neuroróżnorodność i edukowanie o tym zespole jest na pierwszym planie. Twórczyni zawodowo zajmuje się marketingiem, PR’em i consultingiem. Na swoim instagramie dzieli się nie tylko wiedzą o ADHD, ale również przydatnymi poradami, opiniami i materiałami, które budują świadomość.
Dla tych, którzy nigdy nie zagłębiali się w ADHD tłumaczymy – jest to zespół nadpobudliwości psychoruchowej, charakteryzujący się deficytem uwagi, impulsywnością i nadpobudliwością. Objawy ADHD pojawiają się już w wieku dziecięcym, a 60% dzieci wykazuje je dalej jako dorośli. To zaburzenie nie tylko utrudniające funkcjonowanie w szkole, ale również w społeczeństwie czy przestrzeni zawodowej. Dlatego żarty o ADHD są tak samo nie na miejscu, jak te o depresji czy dwubiegunowości.
ADHD to tylko moda?
Kolejnym krzywdzącym stwierdzeniem jest to, że ADHD miałoby być tylko modną wymówką na problemy w nauce, życiu w społeczeństwie czy swoje ekscentryczne zachowanie. Spotykane są też przypadki, kiedy ADHD ma być zasłoną, np. dla dziecka, które sprawia problemy wychowawcze lub ma trudności w szkole. Ot łatwa i szybka diagnoza, która ma rozwiązać wszelkie problemy.
Magda zbija argumenty niedowiarków i oferuje edukację tym, którzy wykorzystują swoją niewiedzę. Na jej Instagramie znajdzie np. zestawienie tego, co osoba z ADHD chętnie oddałaby komuś, kto zaburzenie to traktuje jak wymówkę. To m.in. niski wskaźnik noradrenaliny (powodujący problemy z koncentracją i uwagą), ekstremalny overthinking, ciągłe napięcie czy zniekształcenie poznawcze.
Profil ADHD w pracy to też cenne źródło dla samych osób z zaburzeniem. Magda doradza jak o ADHD rozmawiać z pracodawcą, jak organizować swój dzień aby zwiększyć efektywność i jakie są korzyści i wady pracy z domu kiedy mamy ADHD. Jest też druga strona – profil Magdy powinni odwiedzać również sami pracowdawcy oraz osoby, które pracują z osobami z ADHD i chcą lepiej zrozumieć ten zespół. Z ciekawych postów dowiecie się, jakich triggerów unikać, jak poprawiać komfort pracy czy jak wspierać neuroróżnorodność w Waszej firmie.
Temat ADHD niestety bywa tak bagatelizowany, jak kwestie depresji. Wynika to oczywiście z niewiedzy lub ignorancji. Magda dzieli się swoimi obserwacjami i bardzo wnikliwą wiedzą, a jej content to nie tylko ważne materiały dla samych zainteresowanych ADHD, ale przede wszystkim dla przestrzeni zawodowych i tych, którzy myślą, że to tylko niegroźna moda. Zachęcamy Was do obserwowania ADHD w pracy, bo jako społeczeństwo mamy jeszcze sporo lekcji do odrobienia!