Praca w domu wbrew pozorom nie jest łatwa i przyjemna – wymaga ona o wiele większej dyscypliny i samozaparcia. Gdy nie narzucisz sobie z góry pewnych zasad, straci na tym Twoja produktywność. Dowiedz się, w jaki sposób zorganizować swój czas tak, by w ciągu dnia zrobić jak najwięcej!
Spis treści
1. Określ godziny pracy
Jest to pierwszy krok do tego, by stać się maksymalnie produktywnym! Osoby pracujące w domu często dają sobie zbyt dużo swobody. Skutek jest taki, że nie wyrabiają się w terminie. Dlatego ustal godziny, w których będziesz pracował. Ważne, żebyś konsekwentnie się ich trzymał! Przy układaniu harmonogramu wybierz taką porę dnia, w której jesteś najbardziej wydajny.
2. Stwórz swoje stanowisko pracy
Pracowanie podczas wylegiwania się na kanapie czy łóżku jest niezwykle kuszące. Niestety działa destrukcyjnie na produktywność. Dlatego zagospodaruj sobie miejsce, które stanie się Twoim biurem – dzięki temu o wiele łatwiej będzie Ci się skupić. Organizując swój własny kąt, nie zapomnij o odpowiednim oświetleniu i wygodnym fotelu!
3. Ubierz się
Jeśli zasiadasz do pracy w domu, przebierz się – nawet jeśli nie będziesz musiał nigdzie wyjść. Ta prosta czynność zmotywuje Cię do działania! Zobaczysz, jak schludny ubiór zmienia nastawienie. Poczujesz się zupełnie inaczej!
4. Rób przerwy
Pracując w domu powinieneś robić sobie częste przerwy. Zaniedbując swój odpoczynek stajesz się mniej produktywny i przede wszystkim zmęczony. Dobrym pomysłem jest zafundowanie sobie krótkiej drzemki. Wystarczy zaledwie 20 minut snu, by zregenerować siły! Dzięki temu Twoja praca stanie się bardziej efektywna!
5. Staraj się wyjść z domu
Brak świeżego powietrza, kontaktu z ludźmi i ruchu działa destrukcyjnie na każdego. Niszczy zarówno zdrowie psychiczne, jak i fizyczne. Poza tym nieustanne siedzenie w domu może doprowadzić do szaleństwa! Dlatego ważne jest, abyś przynajmniej raz dziennie wybrał się na spacer, do sklepu lub umówił się z kimś na spotkanie. Dzięki temu nieco się dotlenisz i oczyścisz umysł!
6. Odłącz się od mediów
Zadbaj o to, by w czasie pracy nic nie było w stanie Cię rozproszyć. Może wydawać się to banalną poradą. Jednak najbardziej rozpraszają nas przychodzące powiadomienia! Wystarczy, że na chwilę wejdziemy na Facebooka i nie orientujemy się, jak mija cenna godzina. Brzmi znajomo, prawda? Dlatego, gdy zabierasz się za swoje obowiązki, odetnij się od mediów. Spróbuj, a efekty Twojej pracy znacznie wzrosną!
Zobacz również: 8 porannych rytuałów ludzi sukcesu – wypróbuj je i Ty
Jakie są Twoje sposoby na efektywną pracę w domu? Podziel się!
(źródło: lifehack.org.com, inc.com)